ChristelPrins.reismee.nl

And then I'm there!

Na maanden van voorbereiding en spanning was het woensdag dan eindelijk zover! Het voelt raar om nu een blog te schrijven in een hotelkamertje op mijn kleine laptopje, toch heb ik nog niet het gevoel dat ik 10maanden weg ga blijven en lijkt het hier in NY nog een grote vakantie.

Bij het afscheid nemen woensdag had ik afgesproken in ieder geval niet als eerste te gaan huilen maar ja,, mijn moeder huilde maar niet! :O :P Na een kort regen buitje op Schiphol airport was het dan echt zover! Samen met onze begeleider Kevin en de 7anderen (die overigens super aardig zijn en we vermaken ons goed met z’n 8en! :D) gingen we op weg door security (met GELUKKIG niet heeeel erg chaggie mensjes :P) en in het vliegtuig. Ik zat gelukkig naast een van mede Travel Active studenten, maar toch was die vlucht van 8 en een half uur super saai! Toen we in Chigago aankwamen mochten we heerlijk superlang in de rij staan bij immigratie en daarna moest ik nog in mijn eentje door een extra bagage check omdat ik bloembollen mee had genomen maar uiteindelijk kwamen we toch bij onze gate aan. En dan blijkt: VERTRAGING :( na een uurtje mens-erger-je-nieten konden we eindelijk instappen en kwamen we na 1,5 uur in Newark aan! :) We hadden verschrikkelijke honger dus werd er eten voor ons geregeld! Daar waren we in eerste instantie super blij mee, maar dan blijken de kip en aardappels echt koelkast koud te zijn! Niet echt een geweldige eet dag dus want vliegtuig voedsel is ook echt niet te kanen…

Na een nachtje verdient slapen gingen we met de bus opweg naar NY city!!! Daar aangekomen ontmoeten we onze super aardige, super grappige tourguide Matt en onze dag van achter een lightsaber (want ja een paraplu is niet cool he :P) aanlopen kon beginnen! :)

Eerst hebben we heerlijk rond gelopen in strawberrie fields (nee daar groeien geen aardbeijen :( ) en centralpark (waar ik na een halfuurtje merkte dat ik begon te verbranden :’( en ik had mijn zonnebrand crème natuurlijk nog in het hotel laten liggen :S maar dat konden we gelukkig later kopen :D) na central park gingen we met de bus richting de Brooklyn bridge terwijl we onderweg nog superveel hebben kunnen zien :) Daar hebben we nog aan de Manhatten kan gegeten (patat en een hamburger in mijn geval) en hebben we HEERLIJK in het zonnetje gezeten uitkijkend op het water en de brug:) Ook nog een ijskoude smoothie (DIE ZIJN HIER HEEEELIJK) gehad en daarna helemaal over de brooklyn bridge gelopen (was HEEEL DRUK en behoorlijk lang) waarna we weer werden opgepikt door onze bus. Daar gingen we door Brooklyn rijden om een indruk te krijgen van hoe het is om in NY city te wonen. Onze guide had toevalling zijn broer aan de telefoon en toen mochten we zelfs in zijn huis in Brooklyn komen kijken :O :D was super aardig van hem natuurlijk en hij had een superschattig hondje :P Daarna zijn we nog naar The Ice-factory geweest voor heerlijke ijs en milkshakes (ik heb het advies van de tourguide opgevolgd en dat was een zeer goed idee! :P)

Daarna weer terug naar Manhatten om 2uur lang te shoppen! :) rijen zijn verschrikkelijk lang dus veel winkels hebben we niet kunnen zien… we zijn zelfs niet bij de MalePornography&Fitch geweest zoals onze Tourguide de winkel zo leuk noemde vanwegen de shirtloze modellen! :P

Om 7uur gingen we eten bij Pasta Lovers Italian Restaurant waar ik een pizza kreeg omdat ik allergies ben voor pasta’s :) was heel lekker en we waren ook echt aan eten toe! Daarna gingen we naar Top of the Rock, de boven verdieping van het Rockefeller Centre! Het uitzicht was prachtig en we hebben echt genoten! Wat wel raar was, was dat we in de rij moesten staan om er UIT te gaan! Er waren maar een beperkt aantal liften en iedereen was net klaar dus mochten we 20minuten wachten.. en we waren ook nog bij de verkeerde uitgang naar buiten gegaan dus waren we de groep kwijt… Maar onze tourguide wist gelukkig alle uitgangen en vond ons! :) Terug in het hotel hebben we nog even de hotel computers gebruikt maar dat werkte verschrikkelijk.. (en toen we klaar waren kwamen we er achter dat je WEL gewoon gratis kan internetten met je eigen laptop in de lobby XD dus doe ik dat nu om 7uur ’s ochtends :P)

Wat wel een beetje jammer is, is dat mijn mobiel het hier in the states niet doet.. dat word dus een nieuwe kopen… Ik kan je dus niet smsen als ik aankom bij mijn gezin mam! :( Een probleem is dus wel dat als ik straks alleen op het vliegveld ben en ik misschien vertraging heb dat ik dan mijn gezin niet meteen kan bereiken maar dat ik eerst naar een balie moet lopen om te vragen of ik kan bellen…

Het lijkt alweer superlang geleden dat ik afscheid heb genomen van iedereen ookal is dat nog maar 2,5 dag geleden! Ik ga jullie allemaal echt heel erg missen! Mijn jaar is begonnen en ik heb er superveel zin in! Morgen nog een dag in NY en dan is het alweer tijd om naar mijn gezin door te vliegen!!! Foto´s en een volgend bericht krijgen jullie waarschijnlijk zaterdag-zondag en anders ergens volgende week!

C U in 10months! :) :O

Anniek

Nou dat klinkt leuk Christel! Al lekker van het Amerikaanse eten genoten zie ik wel:D Vond het jammer dat ik niet mee kon naar Schiphol..

Gelukkig ben je veilig aangekomen in New York en hopelijk gaat dat overstappen over een paar dagen goed!

Liefs Anniek

Rianne

Haha zo te lezen vermaak je je daar wel! En da's maar goed ook, die tien maanden zijn zo voorbij;)

Liefs!

Angela

Leuk dat je het er leuk hebt. Zo te zien ook wel lekker gegeten, behalve dan het vliegtuigvoedsel :-) Nou veel plezier daar.

Liefs...

Tiemen Prins

hey Christel,

gelukkig ben je goed overgekomen. Fijn om te lezen dat je je goed vermaakt. In Veno is het koortstachtige bloemenplakken begonnen. De oogjes worden al wat moe en het is allang nog niet klaar. Nu maar hopen op goed weer want de weergoden lijken wel lek.
Pas goed op jezelf meid.
Na het corso stuur ik wel een foto van de ereprijs.

dag, Tiemen

Chris

Goed te horen dat je goed aan bent gekomen en dat je veel plezier hebt in New York samen met de rest van de groep, ik hoop dat de vlucht naar Little Rock zonder al te veel vertraging voorspoedig zal verlopen, doe je de familie Kendall de groeten van ons allemaal als je aangekomen bent.

Groetjes Chris en een smak van Tessa

bruno

Zo hoezo veel gezien in een paar uur tijd,:D
Ik lees dat jij je heel goed vermaakt daar.
Succes bij de familie kendall en ben benieuwd naar je nieuwe belevenissen .
groetjes en liefs Marijn en Bruno

Selma en Frans

Wat klinkt dit onwijs leuk!
Ben een beetje jaloers, heel veel succes, plezier en gewoon een leuke tijd gewenst van ons.

Linda

Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen in Amerika en dat je het nu al super naar je zin hebt!
Gert en ik gaan ons new year vieren in NY City en als ik jou NY avontuur lees krijg ik er nog meer zin aan hahaha

Heel veel plezier bij het gezin waar je gaat verblijven en met alles wat je nog mee gaat maken!

Groetjes Linda