ChristelPrins.reismee.nl

Time flies when you’re having fun.

En hier zit ik dan alweer een maand verder sinds mijn laatste blog. Mijn vorige blog eindigde voor Springbreak en in tegenstelling tot de meeste andere uitwisselingsstudenten die hun blog bijhouden heb ik geen geweldige verhalen te vertellen over springbreak.. Geen trip, zelfs geen dagje uit.. We zijn een paar keer naar het park geweest en naar de film maar dat is het ook wel… Ik ben nog bij Noell geweest voor twee dagen maar bijna iedereen was verder op vakantie dus veel ben ik niet naar vrienden toe geweest :’( Bij Noell was het gelukkig wel erg gezellig, Delaney was er ook om met ons films te kijken en we hebben voor de minstens 5e keer Despicable Me gekeken! :D (echte aanrader!! IT’S SO FLUFFY!) Op vrijdag hadden we een softball wedstrijd in Arkadelphia die we wonnen, dat was een leuke dag met het team! :) We aten bij MacDonalds om te lunchen en samen met ouders en vrienden namen we bijna het hele restaurant over XD En na een kort weekend was de vakantie alweer over! :’(

De afgelopen weken zijn redelijk normaal geweest, normaal voor mij. We staan onderhand 1e in de softball competitie dus dat is super maar we moeten nog 2goede teams verslaan om zeker te zijn van een goed einde! 2weken terug tijdens Journalism moest ik naar meatslab om de leraar daar te interviewen en ookal zag ik niks de geur en geluiden hebben me getraumatiseerd.. Het blijft raar voor mij dat er dieren worden gedood in een school, dat is gewoon fout.. the farm en agri is leerzaam, leren dingen maken en zorgen voor dieren en planten maar dieren slachten is echt fout.. Iedereen hier snapt niet wat mijn probleem is maar ik vind het doden van dieren niet iets wat geleerd moet worden aan jongeren. Sinds mijn trip naar meatslab heb ik geen vlees meer gegeten omdat ik kleine schattige beestjes zie als ik er over na denk.. Meghan en Ilona hebben zelfs een shirt voor me gekocht met 3schattige diertjes erop dat zegt: FRIENDS NOT FOOD… haha ;P

Verder heb ik geweldig nieuws! :) Ik mag waarschijnlijk toch leren auto rijden hier!! :D Drivers Ed is in de zomer en ik kan het waarschijnlijk volgen voor dat ik weg ga!!! :D dus krijg ik 6uur autorijles voor 100dollar, een stuk goedkoper dan in Nederland!! :) EN voor dat ik 18 ben :D, daar heb ik echt zin in! :) Coach Bright heeft me een boekje gegeven om te leren en opzich is het niet heel anders dan in Nederland dus het moet goed komen :D

Op school hadden ze 2weken geleden op zaterdag een toneel/talenten avond genaamt: Centerpoint Knight Live, dat was echt hilarisch! Cory die een super oud liedje LOVE zong tegen Garret in een oude dametjes outfit= LOL, net als Kody en Haley als cheerleaders voor een schaakwedstrijd XD. Ze zouden eerst Hairspray the musical doen maar daar stapten ze snel van af omdat veel leerlingen niet heel serieus mee deden..

Vorige week gingen we naar Henderson University omdat Alex opgenomen werd in de Alpha Chi Honor Society(beste 10% college studenten van Amerika..). De huidige President had een accent, een heel bekend accent…. “Hailey… (ik prik haar in de zij)Hailey, where do you think his accent is from?!” “I don’t know.. England” “No.. he must me European.. He sounds dutch….” “nahh, I don’t think so” nou wel dus! :O Na de ceremonie heb ik meer dan een half uur nederlands gepraat, echt heel raar om eindelijk weer face-to-face Nederlands te praten… Voor de eerste keer in meer dan een half jaar.. In de eerste maand had ik heel even voor een paar minuten Nederlands gepraat met Ilona’s moeder maar dit verwachte ik echt niet… Hij was hier 3jaar geleden heen verhuist omdat hij getrouwd is met een Amerikaanse uit Arkansas.. En dan verhuis je van Nunspeet (ook uit overijsel dus! :O) naar Arkadelphia, Arkansas.. Hij was in ieder geval erg aardig! Ik ben er dit jaar wel achter gekomen dat de wereld klein is, erg klein…

Ik vergat het bijna maar we hebben trouwens een nieuwe puppy! :) Rusty! Keith en Velvet’s honden hadden 2nesten puppies dus we hebben er een uitgekozen, tiss echt een schatje! :)

Vorige week woensdag middag tot vrijdag was ik met Journalism &Yearbook naar Rogers in het noorden van Arkansas voor de ASPA convention! :D het was echt erg leuk! :D Op woensdag na school gingen we op weg en we kwamen rond een uur of 9aan in het Embassy Hotel, na het hotel verkennen en het dansspel op de Xbox Kinect gingen we slapen om op donderdag vroeg in de ochtend te gaan shoppen! :D (mam dit lees je even niet :P) Een beetje VEEEL geld uit gegeven maar daarvan ook veeel gekocht! :)

Na het shoppen hadden we de eerste awards ceremony (prijzen voor heeel veel verschillende soorten artikelen en pagina’s..) en daarna onze on-site wedstrijden!! Ik moest een persconferentiereport schrijven, eerst moesten we allemaal vragen stellen aan een redactrice van de lokale krant over haar leven en haar werk, en daarna moesten we daar een artikel over schrijven.. Op zich heb ik het niet slecht gedaan denk ik voor het feit dat die vrouw SUPER SNEL praatte en ik de grootste moeite had om genoeg aantekeningen te maken en haar ondertussen te volgen! Uiteindelijk heeft alleen Ilona een 2e prijs gewonnen van onze hele groep.. na de wedstrijden hadden we nog een prijsuitreiking en een workshop..

Daarna was het tijd om ons om te kleden voor de ASPA Awards-Banquet, een chiq diner waar ze de belangrijkste prijzen uitreikten.. Meghan won- Buisness Manager of the Year, Chelsea won- Newspaper Editor of the year & Ilona won- Yearbook editor of the year!!! :D Coach Mounts nam ons mee naar Cold Stone Icecream om het te vieren, ze mixen ijs voor je neus op een koude steen, het was erg lekker!!! :D (niet zo goed als rome maar t kwam close!) Daarna weer terug naar de kamers om ons weer om te kleden, voor een PARTY!! :D Het was erg leuk maar ook wel een beetje ranzig want sommige andere scholen hadden zegmaar seks met hun kleren aan op de dansvloer… Blijkbaar konden sommige scholen zich niet gedragen… :/

Volgens mij heb ik mijn afgelopen maand nu wel weer gehad.. deze week is prom! Daar heb ik echt zin in maar het is ook best spannend! Toen ik mijn Promdress kocht zei Melissa: you can’t eat any Candy or you won’t fit in your dress! Ik probeerde hem gister aan en nu heb ik ruimte over… dat word sticky tape om hem op te houden!! Aan de ene kant natuurlijk goed maar aan de andere kant hoop ik dat hij niet TE los is….

Volgens mij heb ik mijn afgelopen maand nu wel weer gehad.. Tot na prom ;P Alles goed in Nederland? Nog 2maanden en het is mijn aller laatste avond in Amerika, dat is echt een raar gevoel.. maar ik ga er alles aan doen om dit twee geweldige laatste maanden te maken!

Reacties

Reacties

Greetje

Hoi meisje,

Heel leuk om je verhaal te lezen. Fijn dat je zoveel plezier hebt gehad de afgelopen maand.

Alleen jammer van de meatslab, is trouwens wel goedkoper als je geen vlees meer eet. Hihihi.
Ja moet toch ergens op bezuinigen als je iets teveel uitgeeft bij het shoppen.

Hoop dat je heel veel plezier hebt met prom.

Graag nog wel nieuwe foto's als je een keer veel tijd hebt.

Geniet nog lekker van je tijd daar.

XXXXXXXX Mams

jolanda

hoi hoi

weer leuk te horen hoe het allemaal gaat bij je in amerika. Hier niet zo veel mee gemaakt, wel dit weekend naar Mary Poppins geweest ,onze eerste musical...was heel indrukwekkend...iedereen heeft ervan genoten....nou wens je weer veel plezier de komende tijd...leuk ja trouwens dat je zomaar een nederlander tegen kwam .....liefs en groetjes jolanda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active