ChristelPrins.reismee.nl

The life and times of a dutch exchange student in america

En we zijn alweer bijna drie weken verder.. De tijd gaat echt te snel! En alles wat hier gebeurt is onderhand zo normaal dat ik het heel snel weer vergeet! Aangezien mijn vorige blog eindigde met onze Valentinesday banquet begint deze daar mee!

Van onze jeugdgroep waren er slechts 6aanwezig dus de avond was erg druk voor iedereen! De jongens lieten we de mensen maar begeleiden naar de tafels toen ze voor het eerst binnen kwamen want voor serveren vertrouwden we ze niet zo! :P rond 4uur bereide we het eten voor en toen de gasten om 6uur kwamen werd het heen en weer geren om iedereen het eten te brengen… 4 van ons voor 60gasten werkte niet echt goed, zeker omdat we voor een groot deel de borden klaar maakten.. Hailey en Megan hadden een basketball tournament en Berit moest dansen met ballet in de mrs. Arkansas pageant. Wat erg leuk was, was dat ik Helena EINDELIJK weer een keer zag! :) Ze kwam bij ons eten! :P De avond was erg snel al weer afgelopen, iedereen was om half zeven al weer weg dus kon ik lekker vroeg naar bed :D

Op maandag was het dus Valentijnsdag! EN Alex’s verjaardag! :O We waren de week er voor NOOIT in een winkel dus kon ik geen cadeautje kopen! :( Maar dat vond hij gelukkig niet heel erg :) Al voelde ik me wel heel schuldig.. :| Op zich ging de school niet echt all out.. je kon wel kaarten kopen die dan bezorgt werden aan je Valentijn enzo maar niet echt hele bijzondere dingen.. Aan het einde van de dag tijdens het laatste lesuur werden de leerlingen die bloemen/ballonen en andere cadeautjes bezorgt hadden gekregen hun dingen… Veel ouders laten snoepgoed en een Valentijns ballon aan hun kinderen bezorgen hier! Alex en Melissa hadden dat gepland voor ons en Velvet zou het voor hun kopen maar wat ze wouden hebben was uitverkocht dus had Velvet uiteindelijk niks voor ons gestuurd… Haar kinderen kregen wel wat, dat vond ik best raar en oneerlijk… Ze had op zich ook best wat anders uit kunnen kiezen voor ons als het uitverkocht was… Uiteindelijk heb ik dus helemaal niks gehad voor Valentijnsdag :( ik voelde me heeel gelieft want echt IEDEREEN had wel wat gekregen van hun ouders of grootouders… :( Alex kwam pas om 9uur thuis die avond en zijn verjaardag werd dus niet echt gevierd.. De rest lag al op bed! Ik zong dus maar lang zal die leven voor hem! ;P

De rest van de week was niet echt bijzonder… Al kregen we wel vanaf die week elke dag softball practice! :) en voor het eerst op het veld! Het is soms best koud maar het is wel veel leuker dan in de gym! :) Het fijne is dat we op het veld geen lunges, duckwalks en pushups hoeven te doen! :D Wat wel jammer is, is dat de coach nu vooral met de starters veel oefent en dat de rest veel meer zelf moet oefenen met elkaar.. :( Ik merk gelukkig wel dat ik echt steeds beter word! :)

Op donderdag kreeg Alex een supergrote kaart in de post van mijn vader voor zijn verjaardag! :) Daar was Alex gelukkig erg blij mee! :) Op vrijdag kwam ik in de Journalism les en had Coach Mounts een nieuw artikel…. Een artikel over een nieuw plan voor schoollunches… en daarvoor had hij een 84pagina dik papierwerk vol met regels.. rara wie dat mocht doorspitten en een artikel mag schrijven… juist: IK :’( het is echt super verwarrend en in politieke woorden enzo!!!!! :S Als hij me geen super hoog cijfer geeft ga ik hem slaan!!!!!!!!!! :P \

Op Vrijdagavond gingen ik Noell en Brea EINDELIJK Midnightbowlen! :) En naar de Justin Bieber film…. Tsja.. Noell is fan… Ik moet echter toegeven dat de film niet half slecht was! Behalve het einde…. Hij moest natuurlijk afsluiten met mijn minst favoriete liedje: Baby…… dat was jammer :| Midnight bowlen was echt superleuk.. De banen waren vol dus moesten we onze baan delen met een ouder stel en hun dochter… eerst vonden we dat jammer maar ze waren gelukkig erg aardig en het was uiteindelijk toch ook erg gezellig met hun! Het stel kende een van de medewerkers en die medewerker veranderde de naam van de dochter van achter de kassa naar Lozerr en gaf haar -99 punten om mee te beginnen XD Om 2uur ’s nachts was ik uiteindelijk thuis en iedereen sliep natuurlijk al, gelukkig waren ze niet vergeten de deur open te laten!!

Op zaterdag vierden we Alex’s verjaardag! :) We aten in Colton’s (steakhouse) met Melissa’s ouders (erg lekker! :D) en aan het eind kwamen de mensen die er werken heeeel luidruchtig met een taart! :) Alex’s gezicht: PRICELESS! Na Colton’s gingen we naar de Dick’s (sportsshop) zodat ik mijn sliders en andere shorts kon kopen voor softball en daarna naar de mall zodat ik en Berit te veel geld uit konden geven ;P haha… Berit heeft AL haar geld voor de maand al uitgegeven! (naja ze had zeg maar 10dollar over) En ze had het 4dagen ervoor net gekregen!! XD En Alex wou graag schoenen hebben dus was dat maar mijn verjaardagscadeau.. sinds ik toch al te laat was maakt het nu ook niet zoveel meer uit maar het was toch best raar om hem niks te geven als verassing… :(

De week erna was weer erg normaal, opstaan, school, softballpractice, thuis, huiswerk, douchen en dan naar bed om het de dag erna te herhalen.. Op donderdag hadden we geen training omdat er een basketball wedstrijd was die misschien de laatste zou zijn en op vrijdag hadden we training met 8teamleden! De rest was naar de andere wedstrijd… En dat was meteen de laatste training voor onze eerste wedstrijd want die was maandag!! :O:O:O

Na een rustig weekend thuis was het maandag dan echt tijd voor onze eerste softball wedstrijd!! :O Om 2.30 vertrokken we naar Gurdon, op zich was ik best nerveus maar ik wist dat ik niet veel zou mogen spelen dus echt erg was het nou ook weer niet.. De sofballgirls zitten voorin en de baseballboys zitten achter in die grote gele schoolbus.. Voor onze eerste wedstrijd deden we het niet slecht maar we verloren wel.. Tijdens de Varsity wedstrijd mocht ik niet spelen en zat ik in de dug-out en tijdens de Junior Varsity (onofficiële wedstrijdteam zodat iedereen mag spelen) mocht ik dan eindelijk een bal slaan! :)

En daar stond ik dan, ogen op de bal terwijl de pitcher hem rond zwaait, daar komt de bal, ik swing en.. ik mis, net te laag… OK, weer klaar staan, ogen goed op de bal, knieën iets verder buigen en de pitcher gooit…. Ik swing en RAAK! Daar vliegt de bal het rechterveld in vlak langs de foulline! OK NU RENNEN gaat door mijn hooft, dus ik gooi de knuppel en ren alsof mijn leven er vanaf hangt! Honk 1 gehaald! RUN RUN RUN schreeuwt basecoach Hult! Door naar de tweede honk en ook daar kom ik aan! :) Nu is de bal toch echt te dichtbij en moet ik stoppen.. OMG! Mijn eerste keer aan slag en ik raak hem ook nog! Al mijn teamleden in de dug-out schreeuwen naar me en ik was behoorlijk blij dat ik die ene kans niet had verknalt!

Berit aan slag, nu moet ik dat 3e honk stelen! De pitcher laat los ik kom los van het honk en houd die bal in de gaten, Berit mist, de catcher vangt en ziet me, dus weer terug naar het 2e honk. 2e pitch, ik kom los van het honk en de catcher mist! Rennen dus! Aangekomen bij het 3e honk had ik coach Rogers om me te helpen naar het laatste honk! Berit mist haar laatste twee ballen en was jammer genoeg uit ;( volgende is aan slag en na een paar gemiste ballen slaat ze de bal over de grond, zij was uit maar ik ren langs de catcher en heb mijn run! :) Jammer dat dat het enige punt was van de JVgame maar iedereen was supertrots op me en ik hoop echt dat het geen beginners geluk was.. in de tweede inning van de JV game stond ik in het linkerveld maar er kwamen geen ballen mijn kant op :( Na 3innings was de JV game al afgelopen en konden we naar de baseballgame gaan kijken! Het was echt superkoud maar wel erg leuk! :) de jongens speelden hun JVgame eerst en hadden die gewonnen maar verloren hun Varsity wedstrijd :( ach ja.. het was onze EERSTE wedstrijd van het jaar en het andere team had er al een stuk of 3gehad… Gelukkig tellen de wedstrijden ook nog niet mee voor de competitie dus verliezen maakt NOG niet uit!

Deze week is het FCCLA week de week dat de FCCLA club (geen idee wat ze precies doen en waar het voor staat) geld ophaalt voor het Children’s hospital in Little Rock! En aan de muur te zien gaat dat echt heel goed! Je kan papieren mannetjes kopen voor op de muur voor een dollar. Als jouw grade de meeste heeft krijg je een icecream en cake party als jij tenminste een mannetje hebt gekocht! Dus morgen ga ik er toch echt maar eentje kopen! ;P Al blijven we waarschijnlijk op de 3e plaats hangen want een freshman heeft 70!!!!! Mannetjes gekocht en een 7thgrader 40!! En dan heb je in elke grade een stuk of 4-5 mensen die er 20 hebben gekocht!! :O in onze gelukkig ook maar geen 70! Volgens mij hebben ze al verschrikkelijk veel geld opgehaald want de hele muur is vol en ze gaan nu terug op de andere muur aan de overkant en die is ook bijna vol bij sommige klassen!

Vandaag (donderdag) hadden de basketballgirls hun STATEwedstrijd!!! (dat is goed ;p) ’s ochtends gingen we ze met de hele school uitzwaaien op de parkeerplaats en als je naar de wedstrijd ging werd je als fieldtrip afwezig opgeschreven!! (jammer genoeg was de fanbus vol en kon ik met niemand meerijden! :’( dus ik kon de wedstrijd niet zien!) Ze hebben verloren maar ik iedereen is heel trots dat ze zover zijn gekomen!

Dat was het zo’n beetje wel weer! Weer een hele lange blog! sorry daarvoor ;P Laat een reactie achter!! :) Ik weet trouwens wanneer ik terugvlieg naar Nederland! :O:O:O:O Ik kom op 20juni (maandag) om half tien ’s ochtends aan op schiphol!!!! Ik vind het echt niet leuk om te weten wanneer ik terug ga.. Ik ga iedereen hier echt erg missen!! Al is het op zich ook wel fijn om te weten dat ik iedereen snel weer zie… het is allemaal erg dubbel… :| Maar daar denk ik later nog wel aan! Ik heb nog drie en een halve maand en daar ga ik vol van genieten!

Reacties

Reacties

Greetje

Hoi m'n meisje,

Fijn dat je weer een blog hebt gemaakt, altijd toch weer spannend om te lezen wat er in staat.
Leuk om te lezen dat jij als enige een punt hebt gemaakt bij de softballgame. Goed gedaan hoor.

Ja de terug kom datum is bekend, maar dat betekend niet dat je daar niet meer kunt genieten.

Dus veel plezier nog en maak er nog een leuke tijd van.
Op naar het volgende blog.

XXXXXXXXX en knuffels mam

Anniek

Haaaii Christel!

Zo hee, haha lange blog. Klinkt weer errrrg leuk, het zal straks inderdaad behoorlijk dubbel zijn als je iedereen daar weer gaat missen etc. Wel erg jammer!
20 juni.. Dan weten wij volgens mij net of we geslaagd zijn of niet. Nouja dat weet ik ook niet uit m'n hoofd, lekker boeiend ook!

Liefss

jolanda

hoi hoi

nou je maakt toch heel wat mee daar in amerika,leuk hoor,je zal dat zeker missen als je weer terug komt,maar hebt het toch maar mooi meegekregen...,maak er wat van...kennen ze ook carnaval?Daar zijn je moeder en Marco nu druk mee bezig....ik ga een andere keer wel eens mee,dit jaar niet helemaal mogelijk....
Veel liefs en kisses

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active