ChristelPrins.reismee.nl

The BIG Apple dag 2

Het is raar dat ik na slechts 2dagen NY al in het vliegtuig zit.. nog geen 30minuten geleden nam ik afscheid van de laatste 2 andere studenten op Chicago die met me mee reisten om in mijn eentje mijn reis te vervolgen. Om even een beeld te scheppen: vliegtuig van Newark -> Chicago: 6rijen minstens 50lang en helemaal vol. Vliegtuig Chicago -> Little Rock 10passagiers! Nog even en ik sta van de grootste stad van de VS de avond er voor in the almost middle of nowhere.

Gisteren begon vroeg maar dat valt te zien aan mijn vorige blog :P om 7uur ’s ochtends zaten we achter de computer om even wat te laten horen (waardoor we bijna te laat waren om nog te ontbijten en om de bus op tijd te halen:P). Toen mochten we weer met z’n allen in de bus dit keer niet op weg naar the big Apple maar naar de ferry in New Jersey zodat we niet 3uur lang in de rij moesten staan om alleen maar OP de boot naar the statue of Liberty te komen! Het werkte in ieder geval super want we konden na een tassen controle en metaaldetector meteen doorlopen de ferry op en we kwamen na een stop bij Ellis Island, waar we niet afstapten maar waar onze superaffentittengeile (tsja…) tourguide Matt ons wel een geschiedenis verhaal vertelde vanaf de boot, aan bij Liberty Island! Veel mensen zeggen dat hij kleiner is dan ze verwachten maar omdat mensen dat zeggen verwachte ik juist weer dat hij kleiner zou zijn:P dus was hij nu juist grooot :P We zijn met z’n allen op de foto geweest wat natuurlijk even MOEST en hebben er een halfuurtje rond mogen lopen.

Daarna gingen we naar Battery Park en The Financial district, maar eerst kregen we nog een verhaal over de stichting van NY door ons Nederlanders! :) In Wall street had ik eindelijk even het gevoel dat ik ook Echte New Yorkers zag en niet 90%touristen.. In Wall street liepen namelijk een behoorlijk aantal mensen in pakken rond die duidelijk even een korte pauze hadden van hun werk.

Daarna was het tijd voor voormalig Ground Zero, nu: The World Trade Center Sight, omdat er weer nieuwe dingen worden gebouwt en niet meer ‘niks’ is! Een intrigerend verhaal om te horen en vooral raar om er vlak naast te staan.

Het zou kunnen dat we daarna nog wat hebben gedaan maar ik weet het niet zo goed meer… :S ;P We zijn iig daarna gaan shoppen in 5th avenue (de duurste straat in NY) en zijn in de coolste en duurste winkels van de VS geweest! :D vandaag wel even in de malepornography&fitch maar na de ingang met knappe modellen is er in de winkel niet echt heel veel leuke kleding en het ruikt er een beetje TE sterk naar parfum… Het leukste was nog wel The Apple Store!!!!!!!!!!!! Super groot en ik heb op een Ipad gezeten!!!! EEN IPAD!!!!!!!!!!!!! :P (A) even getwitterd email gecheckt en op facebook gezeten. Met de andere studenten hebben we elkaar onze nieuwe woonplaatsen laten zien en ik weet zeker dat we het allemaal superleuk gaan hebben!

Na 5th avenue was het tijd om the eten in het HARD ROCK CAFE! De hamburgers en friet waren supervet! :S een paar happen is nog wel lekker maar het vult gewoon te erg dat je nog geen kwart op eet omdat je vol zit… En de muziek was op zich goed maar je moest wel schreeuwen om een conversatie te voeren XD op zich niet super handig…

Na het Hard Roch Cafe was het tijd voor TIMES SQUARE!!!! Echt super gaaf!!!!! Al die lichten zijn super mooi en de winkels zijn heerlijk groot! Eerst zijn we in the Toys ‘r Us geweest (niet lachen!) en dat was echt de coolste speelgoed winkel EVER! Een reuzenrad midden in de winkel !!! :O Daarna naar de M&M store waar de M&M’s SUPER DUUR zijn :( beetje jammer… maar ben wel op de foto geweest met de blauwe M&M!!!! Ook nog een sticker gekocht voor op mijn koffer en daarna was het tijd om terug te gaan naar het hotel en nog zo lang mogelijk te slapen voor we op moesten vanochtend om 3uur! :O:O:O :’)

Eerst moesten we al afscheid nemen van onze begeleider Kevin voor de security, maar bij de gate van de vlucht naar SanFransisco moesten we toch echt splitsen in 2groepen van 4, heel raar om na 2dagen constant met elkaar op trekken afscheid te moeten nemen. NY groep 5was Supergezellig en ik hoop dat hun het super leuk gaan krijgen! Na het splitsen was het tijd voor ons om op de vlucht te stappen naar Chicago waar wij onze vervolg vluchten zouden hebben. Al mijn vluchten waren snel en rustig, bijna geen turbulentie en een zachte landing! :)

In Chicago nog een smoothie gehad en Salome naar haar vlucht naar Alaska gebracht. En toen was het tijd om op dit super kleine vliegtuigje met 10passagiers te stappen op weg naar mijn gezin en het ECHTE begin van mijn grote avontuur!

Ps. Ik weet dat ik deze post pas op zondag ochtend plaats… heb geen internet gehad in het vliegtuig, vliegveld of gister thuis tijd gehad :P PPS I love it here! :)

Tessa

Klinkt hartstikke leuk dit! Maar goed dat je die dagen in New York toch nog mee kon maken en dat het de moeite waard was!
Ben benieuwd naar je verhaal over het gastgezin en je nieuwe woonplaats.

Veel plezier!
Groetjes Tessa

Greetje

Hoi Christel,

Fijn dat je zo'n leuke tijd in NY hebt gehad. Ben heel benieuwd naar de verhalen over je gastgezin.

Heel veel liefs, xxx en knuffels van mams

Kevin

Hoi Christel,

Kort berichtje uit Vancouver! Ben je goed aangekomen?

Ik zet nu mijn foto's hier online: kevingoescanada.reismee.nl.

Maak er wat moois van de komende maanden!

Groetjes Kevin

Linda P.

Hee Chris,

Wat klinkt het allemaal leuk zeg!
Ik ben wel een beetje jaloers op het HARD ROCK CAFE,
je hebt daar toch wel foto's gemaakt hé?

En vandaag moet je dus alweer naar school,
terwijl wij nog een lekker dagje vrij hebben.. :P
Dus ik heb even tijd om een blog te gaan maken die
jij kan volgen! Dat wordt lindablijftthuis.reismee.nl
Dan weet je ook wat híer allemaal gebeurt :)

Ben benieuwd naar je blogs over je gastgezin en je eerste schooldag!

xxxxxxxx Linda

Marco

Hoi Christel,

Heel veel succes op school !

XXX Marco

jolanda muller

hoi christel

echt heel leuk dat je het zo naar je zin heb,ik hoop dat dat straks ook voor je school geldt..in ieder geval haal er uit wat je kan en geniet ervolop van...

xxxx jolanda

Jos, Elly & Joelle

Hoi Christel,

Hartstikke fijn dat je het nu al zo naar je zin hebt! Ontzettend leuk dat je een weblog bijhoudt, zo blijven wij ook op de hoogte van je avonturen. :)
We zijn erg benieuwd naar je gastgezin en je nieuwe school, en we kijken uit naar een volgend verhaal! ;)

xxx Jos, Elly & Joelle