ChristelPrins.reismee.nl

“Americans are stupid” & “Your food is too greasy”

En dan ben je 11dagen in de VS en ben je al in 6 staten geweest, in volgorde: Illinois, New Jersey, New York, Arkansas, Louisiana en Mississippi. Illinois 2x om over te stappen op een andere vlucht, New Jersey voor ons hotel. New York voor the city that never sleeps, Arkansas omdat ik daar de komende 10maanden ga verblijven. Louisiana omdat je daar doorheen moet rijden om in Mississippi te komen, waar ik dit weekend heen ben geweest om de zus van Alex (hostvader) te ontmoeten en voor de verjaardag van hun 18jarige nicht. En nu zit ik in de auto om 8uur lang terug te rijden en dus tijd heb om jullie eindelijk te melden hoe mijn nieuwe leven is…

Zaterdag 28Augustus kwam ik dus aan op het vliegveld waar ik een half uur te vroeg aankwam en al helemaal bang was dat ze er nog niet zouden zijn… Maar toch! Daar staat mijn nieuwe familie met 2 zelfgemaakte papieren met mijn naam erop!! :D En raar maar waar het voelde niet eens raar en het voelt alsof ik ze al eeuwen ken! :) Na dat we EEUWEN hadden gewacht op mijn koffer gingen we naar de auto om een uur te rijden naar Hot Springs, daar te shoppen in WALMART(!!!) en om te eten @purplecow :) wat btw de enige was, op Arby’s na, dat niet super vet voedsel was. Het eerste wat ik zei toen naar buiten liep was: IT’S SO HOT! Waarop hun antwoorden dat dit de koudste dag was in weken en dat ze geen regen hadden gehad in 3 weken.. (waarop ik antwoordde dat ook al was het niet voorspeld, het morgen zou regenen omdat ik er was en raad eens: Ik had gelijk!) In de auto kreeg ik van hun 2T-shirts, 1met Arkansas erop en de andere van Hot Springs. Ook gaven ze me een scrapbook set zodat ik mijn foto´s (die ik SORRY SORRY SORRY!!!! Niet heel veel heb gemaakt tot nu toe) en andere aandenkens ergens kan bewaren! :) Ook :D hebben ze me een telefoon in bruikleen gegeven :O omdat ze er toch een abonnement op hadden en het niet gebruiken. Dat kwam heeeel goed uit aangezien mijn mobiel blijkbaar niet werkt in de VS en ik anders een nieuwe had moeten kopen… Daarna gingen we dus naar Walmart “It’s so HUGE” om mijn bedspullen te kopen en een bureau en bureaustoel en wat eten. Ook hebben we een plafondventilator gekocht voor in mijn kamer. Daarna zijn we gaan eten bij Purple Cow omdat ik dus echt ff GEEN fastfood wilde.. Want Amerikaans eten is VET heel erg VET! Ik heb daar een turkeysandwich gehad en voor het eerst Rootbeer geproefd (wat LEKKER is) en de serveerster moest natuurlijk blijven kijken toen ik het proefde! :P

Daarna was het tijd om eindelijk mijn nieuwe huis te zien en hun hondjes te ontmoeten! Sooie is super lief als ze zou ophouden met likken en op jeansloze benen springen :P En Evilpuppy(officieel Olly maar die naam is nog maar 1keer gebruikt deze week en dat was toen ik vroeg hoe Evilpuppy hete..) is EVIL! Maar wel super CUTE :P Nadat mijn bed was opgemaakt, mijn bureau stond en mijn ventilator hing was het tijd om te SLAPEN! Want ik was super moe!

Zondag ochtend ben ik voor het eerst in mijn leven naar de kerk geweest waar ik de 3andere uitwisselings studenten heb ontmoet die er allemaal al een paar weken waren. Iedereen was heel aardig maar het was supersaai omdat het 3keer zolang duurde als normaal omdat er een gastspreker was vandaag. Na de kerk gingen we naar het huis van Velvet en Keith die het Duitse meisje Berit hosten. Daar hebben we gegeten en lang gepraat over ‘the european diet’ en hoe vet en disgusting het Amerikaanse vette voedsel is. Ook hebben we gepraat over vloeken in het engels en hoe moeilijk het is om geen fuck te zeggen hier omdat dat blijkbaar een bigdeal is hier.. :P ’s Avonds zijn we weer naar de kerk geweest omdat die gastspreker er was.. duurde weer verschrikkelijk lang.. Op zich was het wel interresant maar ik vond het behoorlijk dubbel dat hij eerst zegt dat hij een hekel heeft aan mensen die gaan preken voor God en dan gaan zeggen koop mijn boek. Maar aan het einde zei hij zelf: “I have my books in the back, so if you want to buy my books….” Dat was een beetje stom en het duurde FOREVER maar verder was het veeel interrestanter dan de ochtend/kinderkerk…. Want ja.. wij worden bij de kinderen gepropt :P Daarna was het tijd om naar bed te gaan en goed te slapen voor mijn eerste schooldag!!!!! :O

De ochtend erna was “WHAT DO I WEAR”-ochtend… Uiteindelijk ging ik met gewoon een lange broek en mijn nieuwe Arkansas T-shirt omdat ze zeiden: “They dress down for school”. En daar hadden ze gelijk in.. Veel mensen hadden jeans en een simpel oversized t-shirt aan of zelfs sweatpants… En iedereen is slim genoeg om een vest mee te nemen want de airco in school is meestal SUPER KOUD. Eerst moest ik worden ingeschreven op de school en mijn vakken kiezen . De mevrouw die me hielp riep Ilona van de gang omdat zij als kind in Nederland heeft gewoond om me rond te leiden in de school. 1st period heb ik AP calculus: de moeilijkste wiskunde die ze hadden omdat ze graag willen dat iedereen een wiskunde heeft. AP Cal is ongeveer van niveau 4e klas wisB.. 2nd Period heb ik Engels. De leraar was er niet de eerste 2 dagen maar we kregen 2keer een test! :O gelukkig tellen die van mij NIET mee! 3th period heb ik Journalism waar we de schoolkrant maken en veel doen met fotografie enzo. Dat is best een leuke les en de leraar is heeel aardig.. maar wel een beetje gemeen soms want hij vind het leuk om grappen te maken over mij en Nederland.. 4th period heb ik Nutricion/Wellness wat gaat over gezond eten en bewegen.. Waar ik en Berit zo’n beetje zitten van: wat doen we hier.. blijkbaar zijn wij 10keer zo gezond bezig als Amerikanen.. en dan dacht ik dat ik ongezond at en weinig bewoog… 5th period heb ik eerst een half uur lang Advisory, een soort mentor uur waar je huiswerk moet maken en moet lezen (HEEEL SAAAIII)… Daarna is het pauze voor een halfuurtje.. het kantine voedsel is VERSCHRIKKELIJK SMERIG BTW! Ik heb gelukkig nog niet alleen hoeven zitten met lunch! :) Al moet ik wel alleen voedsel halen omdat de seniors waar ik bij zit meestal zelf eten mee nemen omdat ze veel slimmer zijn dan mij:P (ik blijf het vergeten… :P) Ik moet nog wel behoorlijk oefenen op de namen want naast mijn familie kan ik er nog maar 5onthouden.. XD oeps… Na de pauze heb ik Physics.. wat SUPERMAKKELIJK is.. dit is wat wij in de 3e ofzo hadden en de meeste klasgenoten vinden het moeilijk… Tsja.. Daarna heb ik in 7th Period Government, dat word denk ik mijn moeilijkste vak omdat het verschrikkelijk veel moeilijke woorden heeft en het heeft veel te onthouden.. :( De klas is verschrikkelijk druk en dat is best grappig en gezellig! :P Het laatste uur heb ik Project East, een klas waar je projecten doet die de gemeenschap helpen.. vrijwilligerswerk, geld inzamelen, dat soort dingen…

Na school werd ik weer opgehaald en gingen we shoppen voor eten en gingen we naar the Mall!! ;) onderweg hadden we een smoothie gehaald maar ik, het klunzige persoon dat ik ben, prikte met het rietje door de bodem van de beker en kreeg de halve smoothie over me heen! :O gelukkig had ik een korte broek bij me en kon ik me omkleden in de wc’s… Melissa(hostmoeder) had mijn broek in haar tas gestopt maar toen we thuis waren was hij weg.. beetje jammer want het was mijn enige echt goede lange broek en we mogen geen shorts aan op school… In de Mall heb ik een supersize kauwgombal uit zo’n machine gehaald (neej ik ben geen klein kind meer hoor..) en mijn mond was super paars voor de rest van de dag… Daarna was het al best laat en hebben we broodjes vlees gegeten bij arby’s! (best lekker en niet echt vet! :D) daarna naar huis en huiswerk gemaakt.. (want ja dat krijg je elke dag omdat het rooster elke dag hetzelfde is.. ;( ) :S Daarna meteen naar bed omdat ik nog steeds geen tijd had gehad om mijn slaap in te halen…

Dinsdag was niet heel bijzonder.. Het schooleten was verschrikkelijk smerig en ik was heel blij dat ik een appel mee had genomen want dat is zo’n beetje alles wat ik heb gegeten… Ik heb weer wat nieuwe mensen ontmoet want iedereen is heel aardig :) Woensdag was ook een redelijk normale dag op school, steeds gezelliger omdat ik steeds meer mensen ken. Op woensdag konden alle juniors hun seniorring bestellen! Ik wil er graag eentje maar bij deze mensen was het bijna 600dollar voor een leuke! :O Ik denk dat ik het maar ga houden bij Walmart waar het ongeveer 100dollar is voor dezelfde soort ring en zelfde kwaliteit.. (Mam, Pap= verjaardagscadeau?????!!! (puppyoogjes)) ’s avonds gingen we naar de kerk om te oefenen voor het Halloween optreden waar ik aan mee doen.. Eenofander raar dansje over demonen ofzo.. XD was best grappig…

Donderdag in East gingen we T-shirts ontwerpen voor East en armbandjes met Centerpoint Knights erop om te verkopen op school om geld in te zamelen! :D dat was het leukste van school… de rest van mijn klas had een government test.. Ik heb de test door gekeken en ik weet nu zeker dat dat mijn moeilijkste klas gaat worden… ;( ’s avonds gingen we naar de Football game van Jr. High en ik ons team verloor behoorlijk… :( En ja: nog meer vet fastfood.. :( Daarna naar huis omdat Melissa vond dat ik moest leren voor mijn AP CAL en Physics tests… Hmmm niet echt hoor! Maar oke,.. toch maar even door gekeken… En het was MAKKELIJK!

Vrijdag begonnen we meteen met mijn AP Calculus test en ik was in 15minuten klaar, dus ik lever m in.. de 3(ja want deze klas is ZOOO ongelofelijk moeilijk dat niemand het aandurft :P) andere meiden beginnen met vragen stellen over de test en de leraar legt dat tijdens de test ook maar gewoon uit.. (BTW de WISKUNDE test was MULTIPLEGOK! :O) De leraar kijkt mijn test dezelfe les ook nog even na en ik had een 105 :D (100 + bonus dus een A+! :D) ik had 1 foutje en Melissa was super happy toen ik thuis kwam :D :P De Natuurkunde test was ook best makkelijk en ik denk dat ik m goed gemaakt heb :) dat moet ook wel met Americans are stupid als mijn favoriete zin over het schoolsysteem :P en het ergste is nog dat iedereen het met me eens is XD

De laatste 3lessen waren vrijdag allemaal een stuk korter omdat we een peprally hadden! Ik had verwacht dat het iets leuker zou zijn maar het was best saai.. :( in de cheeleaders enzo kloppen de films niet echt.. ze zijn niet echt bitchy enzo maar zijn ook niet super cheerful tijdens het cheerleaden.. Ik heb de eerste thuiswedstrijd gemist omdat we meteen vanuit school vertrokken naar Mississippi om de verjaardag van hun nicht Ariel te vieren, ze werd 18! Hun familie is heel aardig! Wel een beetje luidruchtig maar het was heel leuk! We zijn de hele dag wezen shoppen (voor mij :P) en Melissa en Alex laten me niet betalen omdat ze willen dat ik echt als HUN dochter word! :O :D Super lief!!! En Melissa hoeft zich niet meer schuldig te voelen omdat ze mijn jeans is kwijtgeraakt want ik heb nu 3nieuwe (supergoedkoop hier btw!) en 2nieuwe shirtjes! :D

Ik had wel mijn eerste heimwee aanval en ik mag Alex’s vader niet echt.. Hij is een beetje TE pro-america… Alles in amerika is goed en alle andere landen zijn slecht… En als je heimwee begint te hebben is dat VERSCHRIKKELIJK! Het restaurant had ook nog eens alleen maar verschrikkelijk supervet voedsel wat echt mijn strot uit kwam… Zaterdag avond was dus echt verschrikkelijk en ik ben tijdens het eten met Melissa maar een stuk gaan lopen langs het (GULFCOAST!!!!) water… Vanochtend voelde ik me nog steeds niet echt fijn maar na een lekker lange douche en wat niks doen en uitrusten (voor het EERST sinds ik hier ben en waar ik dus echt aan toe was!) was ik weer veel happier! :D Onze band was lek… dus moesten we naar Walmart (wat dus echt goed is voor ALLES) om hem te laten maken.. dat duurde dus mooi 3uur! :O superlang dus en SUPER SAAAAAI… daarna gingen we nog lunchen (of naja voor ons NL’s zou ik het supervroeg Dineren noemen…) bij T.G.I Friday waar Ariel een enorme crush kreeg op onze ober :D Uiteindelijk heeft ze haar nummer op een servetje geschreven en Melissa heeft het aan hem gegeven toen we weg gingen! :O :D EN JA!! Hij heeft haar gesmst en ze gaan waarschijnlijk ergens deze week op een date! :O :) Ze bloosde echt de hele lunch lang en hij ook btw :P

En dan zijn we na 2200woorden aangekomen bij de nu: een 8uur durende autorit terug naar Arkansas.. Sorry dat deze blog zo superlang is! Maar ik had gewoon veel te vertellen :P

LOVE YOU! Christel

Ps. Ik zal asap foto’s posten maar ik heb niet veel tijd om achter de computer te zitten.. en mijn camera ligt nu helemaal achterin de auto… Dus sorry! En ook sorry omdat ik heel weinig foto’s heb gemaakt! :S Ik heb niet echt tijd om foto’s te maken enzo… :(

Pps. Titelverklaring: mijn 2negatiefste quotes die ik behoorlijk vaak gebruik :P

Reacties

Reacties

Anniek

Hee men!

Nou jonge, als die school daar zo simpel is als dat je het beschrijft moet ik daar ook maar heen!=D Super dat die mensen daar zo aardig zijn, alleen beetje jammer van het eten, haha!

xxx Anniek

Rianne

Wow jij hebt al wel veel beleefd in minder dan twee weken tijd zeg! Gelukkig dat het klikt met je gastgezin:) Haha jij eet straks een jaar geen fastfood meer als je weer terug in nl bent:P Waar het trouwens steeds kouder wordt en vaak regent:S

Liefs!

Lisa

Wow dat klinkt leuk allemaal! Wat een super lieef gastgezin heb jij! jij boft! Wel een beetje jammer van al dat fastfood maar ja dat hoort erbij he in amerika. Ben benieuwd naar de foto's!!

Liefs!

Angela Been

Fijn dat je het naar je zin hebt daar :-) Jammer van het vette voedsel, maar zo te zien heb je ondanks dat erg naar je zin daar.

Liefs...!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active