ChristelPrins.reismee.nl

B-day, SnipeHunting, Winning, Homecomingweek, Losing, Churchfundraiser... So MUCH To Tell!!!

Ik weet ’t ik weet ‘t.. Het is veels te lang geleden dat ik geblogd heb.. Elke keer dat ik wat te vertellen had, had ik geen tijd en als ik tijd had wist ik niet wat ik moest vertellen… Maar na deze lange tijd zal ik dan toch maar weer eens een blog schrijven…

Te beginnen met mijn verjaardag :) Op de dag van mijn verjaardag zelf is er niet heel veel bijzonders gebeurt.. Op school gingen veel klasgenoten voor me zingen in natuurlijk het Engels, maar ook in het Spaans en in het Frans (terwijl niemand hier Frans spreekt :P). Toen ik thuis kwam zat er een kaartje in de past waarop stond dat ik een pakketje op kon halen van het postkantoor! :) dit heb ik jammergenoeg pas op maandag kunnen op halen maar was wel super blij met mijn 5!! Kilo aan drop en stroopwafels! :) iedereen is hier super dol op stroopwafels en moet bijna kotsen van dropjes! XD (wat best grappig is.. Ik nam dropjes mee naar school en bijna iedereen trok een ongelofelijk vies gezicht en veel spuugden het in de prullenbak :P

Wat wel een beetje jammer is, is dat ik naast dat pakketje en een pakketje dat ik een week later kreeg (thank you! :D) geen echte cadeautjes heb gekregen.. Ik heb van mijn gezin geld gekregen om wat leuks van te kopen net als van onze ‘oma’… Dat heb ik vorig weekend uitgegeven toen ik ben wezen shoppen met een vriendin van school :).

De zaterdag na mijn verjaardag vierden we mijn verjaardag! :) Ik had twee vrienden van school uitgenodigd en verder waren alle uitwisselingsstudenten en onze families er ;) Ik wist dat het een rare dag ging worden toen Berit mijn chocolade taart in mijn gezicht douwde :O, dat deed ik dus mooi ff terug! :P :). En toen ik en Berit onze troep aan het opruimen waren stond Kody (vriend van school) super mooi voor me dus heb ik zijn gezicht ook even lekker vol gewreven met chocolade taart (wat hij btw niet goed van zijn gezicht had gewassen en er 3uur later nog zat XD). Wat ook nog even noemenswaardig is is dat ik voor het eerst in mijn leven een taart heb gekregen met mijn naam erop!!!! :D (foto’s volgen zodra ik op Velvet’s computer kan want zij had de foto’s gemaakt en op haar computer opgeslagen…)
Na de taart hebben we ons vermaakt op de trampoline! :) (waarvan ik een ongelofelijk erg pijndoende trampolinebrandplek heb overgehouden maarja…) Totdat Tekota (hostbroertje van Berit) aan kwam lopen met een waterballon… Dat heeft geleid tot een ongelofelijk kinderachtig maar ongelofelijk leuk watergevecht! (tiss echt ongelofelijk hoe vaak ik het woord ongelofelijk tot nu toe heb gebruikt.. ;S) Haley en Hailey (vriendin&gastzusje) probeerden superlang droog te blijven maar werden uiteindelijk toch slachtoffer en deden daarna vrolijk mee.. Kody wist echter heel lang droog te blijven omdat hij behoorlijk snel is (footballteam, en dan een van de persoontjes die veel moet rennen..) uiteindelijk met HEEL VEEL teamwerk is het ons gelukt om ook hem kledder nat te krijgen.. Dat werd dus kleding lenen van Berit en Velvet (mijn feestje was in hun huis omdat het een stuk groter is en er is meer te doen..) Nadat we nog wat gegeten hadden en lekker rustig hadden rond gehangen (op de jongens&mannen na.. die speelden OFCOURSE met een football…) kwam Keith op het idee dat het grappig zou zijn om ons mee te nemen ‘Snipe Hunting’ : kleine vogeltjes vangen in plastic zakken en ze daarna weer vrij laten… OK als ze me zo nodig willen laten jagen dan maar iets wat de beestjes geen pijn doet en waarbij ze weer vrijgelaten worden…

DUSS gingen we met z’n allen in een of ander raar strandbuggy-achtig karretje door het bos een open veld op.. Onderweg was Haley de hele tijd aan het zeggen: ik ben bang voor het donker.. Maar toch vinden ze het grappig om mij, Haley& Shekyna

(hostzusje van Berit) achter te laten in het pikke donker en dan kei hard weg te scheuren.. Dat verpeste mijn goede humeur behoorlijk.. Leuk zo’n open veld waarvan ik wist dat er slangen, beren en weet ik veel wat nog meer aan wilde beesten rond dwaalt… Het ergste was nog dat we daarvoor terwijl we aan het eten waren heel lang hadden gepraat over het feit dat Haley een hartprobleem had dat Hayden als klein kind ook had… Ze mag zich dus niet te veel opwinden etc… Aangezien ze bang is voor het donker, wij geen mobiel bij ons hadden en als enige licht een minuscuul fietsachterlampiets hadden… Gelukkig waren ze niet heel ver weg aan het wachten maar we waren super boos en het had echt mijn leuke dag behoorlijk verpest… Nu kan ik er wel om lachen en ik ga Kory (vriend van school) mee nemen Snipe Hunting :P maar doordat ik boos was op mijn gastgezin en hun familie wou ik op dat moment echt totaal niet daar zijn en kreeg ik last van heimwee… ;( Ik merk echt dat als er hier iets gebeurt waar ik niet echt blij mee ben dat ik ons kleine platte landje meer ga missen… De rest van de avond heb ik geen woord meer gezegd tegen mijn familie… De ochtend erna dachten ze dat ik nog steeds boos was maar toen had ik vrijwel alleen nog last van heimwee… Gelukkig ging het gevoel van gemis langzaam weer weg en kon ik weer genieten van mijn tijd hier in de VS! :)

De week na mijn verjaardag was niet heel bijzonder op de supergrappig dropjes gezichten na dan… :P Vorig weekend hebben we EINDELIJK een Football wedstrijd gewonnen!!! :D en onze school had zodra we voor stonden meteen meer schoolspirit! Ik heb echt genoten van die wedstrijd die qua teamspirit, cheerleading& gejuich eindelijk een beetje leek op de beelden van de movies! :) GO KNIGHT!

Vorige week Zaterdag ben ik wezen shoppen met Haley en haar nichtje in de Hot Springs Mall, ik heb mijn Halloween kostuum gekocht, in de Halloween store is echt alles super kort en te sexy... Niet iets waar ik graag in rondloop terwijl ik ga trick or treating tussen kleine kinderen.. Dus heb ik een langer kostuum gekocht, ik word: Roman Empress ;P met mijn Latijn past dat toch super (even wegdenken dat ik niet echt goed ben in Latijn..) :P Daarna hebben we NerdGlasses gekocht voor de NerdDay van onze Homecoming-Spirit-week :). Verder nog geshopt voor nieuwe shirtjes etc..

Daarna gingen we naar Haley’s huis, Kody kwam nog langs en we hebben ons de rest van de dag vermaakt met hotdogs roosteren op een (mini i.v.m. Burn Ban.. (het heeft de afgelopen 3maanden maar hekel weinig geregend..) vuurtje… Verder hebben we Monopoly gespeeld en verder gewoon lekker op de bank gehangen en niks gedaan :P Daarna heb ik de nacht bij Haley gelogeerd omdat ik vond dat Alex&Melissa hun slaap verdienden ;P

Na verrassend goed geslapen te hebben ben ik die ochtend mee geweest naar Haley’s kerk, die niet leuker maar ook niet saaier was als de onze… Daarna bracht Haley me weer naar huis (wat me er aan herinnerd: zodra ik vrienden van mijn leeftijd auto zie rijden heb ik meteen het gevoel dat ze een stuk ouder zijn dan ze eigenlijk zijn.. )

Toen was het EINDELIJK HOMECOMINGWEEK!!! :D Maandag was Pride Of The South Day, Camouflage, Cowboy or Plain old Redneck, was de dresscode.Dat was dus kleding lenen.. Alex had 2camouflage shirts 1voor mij en 1 voor Hailey dus deed ik dat maar aan.. Veel leerlingen deden net als mij aan ‘just a camo-shirt’ maar sommigen gingen over de top en kwamen als complete cowboys naar school! :D ’s Avonds zouden we een bonfire hebben maar omdat we nog steeds onder een Burn Ban zijn mocht dat niet.. Dus hadden we een Bonfireless Bonfire die werd gebruikt als een peprally.. Heel weinig mensen kwamen omdat het een bonfireless bonfire was en dat dus totaal nergens op sloeg..

Dinsdag was classcolorday! Elke grade had een kleur toegewezen gekregen die ze moesten dragen, de Juniors waren zwart en dus moest ik opzoek naar wat zwarts… Eerst was ik van plan om een ninja outfit te vinden maar niemand wou met me meedoen dus bleef het ook nu met alleen een zwart T-shirt.. ;( Het leukste op deze dag was iig een Sophomore in een roze jurk omdat hun Classcolor roze was. :) Ik merkte ook meteen weer dat ik de enige Jr ben in mijn Physics en Calculus lessen.. iedereen was blauw (inclusief leraar omdat hij vooral Seniors les geeft..) en dan zit ik daar met mijn zwarte T-shirt.. Gelukkig hadden Veel medejuniors ook zwart aangetrokken en kregen we een mooi aantal punten! :) (aan het einde van de week werd de Spirit-Class bekend gemaakt voor de grade met de meeste mensen die meededen aan de DressUpDays)

Woensdag was Stoplightday, ‘Wear Red if you’re taken, Green if you’re single and Yellow if It’s just complicated’. Heel veel leerlingen deden niet mee aan deze dressup dag omdat ze er geen rede in zien.. Veel leraren waren ook niet blij met deze dag omdat het te veel nadruk legt op relaties.. Het grappige was dat een jongen die al heeel lang wat heeft met zijn vriendin groen had aangetrokken… Ze was super boos want ze had zelf een rood shirt aan met I love (zijn naam) erop.. :P Verder was ik nogal eenzaam tijdens natuurkunde omdat bijna alle Seniors naar een Collegeinfoiets waren.. Mr VanZandt liet me wiskundeolympiadeachtige vragen maken uit een of ander stom boekje.. De leukste dressup was Mario&Luigi! Twee van mijn klasgenoten kleedde zich elke dag het zelfde en erg over de top! Deze dag was een probleem want 1was single en de ander was taken! Dit werd SUPER opgelost met Mario&Luigi kostuums! :)

Donderdag was 100%zeker de leukste DressUpDay! NERDDAY! :D Veel mensen liepen rond met nerdbrillen en bretels! :) broeken tot onder de oksel en stropdassen.. De dag was zeker hilarisch aangezien sommigen zich niet alleen hadden gekleed als nerds maar ook supernerdy gingen praten! Wat wel een beetje jammer was, was dat ik heel erg koppijn kreeg aan het einde van de dag en ik de vrijdag rond heb gelopen met mijn echte bril omdat dat een beetje hielp… Tijdens mijn AdviseryPeriod heb ik de cheerleadingcoach die veel van homecoming regeld dus moesten we in de gymzaal zitten en kijken naar de homecomingcourt die te horen kreeg hoe ze moesten lopen tijdens de bekendmaking van de homecomingqueen…

Vrijdag kreeg ik dus vragen over waarom ik een bril droeg.. ;( gelukkig was mijn hoofdpijn rond de lunch voorbij en kon ik gaan genieten van de dag van Homecoming! Vrijdag was Purple&GoldDay, onze school kleuren.. ik heb nog steeds geen paars T-shirt dus had ik gewoon normale kleding aan… Het laatste uur verviel in verband met de peprally… De hele gymzaal zat vol met leerlingen, familieleden van de homecomingcourt en leerlingen van de basisschool die ook kwamen kijken..

Berit was een HomecomingMaid voor de sophomores en zag er net als alle andere meiden super uit in haar jurk! Onze homecomingqueen is Neelie Lee ;D Iedereen mocht een stem uit brengen op een van de Seniors die was genomineerd en ik had ook op Neelie gestemd dus ik was best blij met onze Queen ;) De jongens zagen er ook zeker goed uit in hun zwarte pakken ;P

’s Avonds was het dan eindelijk zover de HomecomingGame! Iedereen had er superveel zin in en de tribune zat vol! De teamspirit was super, totdat.. we 2touchdowns achterstonden na slechts een paar minuten.. :( Dat viel dus een beetje tegen.. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd verloren met het grootste verschil tot nu toe.. :’( Iig hadden ik en Kory veel lol op de tribune! Na de wedstrijd ben ik toch nog even naar de Homecomingdance geweest.. er waren zo’n 25mensen… dat zegt zo’n beetje alles.. Als de hele school zou komen zou het leuk zijn maar aangezien er bijna niemand kwam was het best wel saai.. Mensen op mijn school kunnen over het algemeen niet goed dansen of iig ze dansten niet goed vrijdag avond ;p Uiteindelijk was het nog best gezellig met iedereen die er wel was en was homecomingweek echt een leuke week! Heel anders dan de films maar dat komt vooral omdat mijn school niet heel veel schoolspirit heeft… ;(

Gisteren hadden we een fundraiser voor onze kerk.. we hebben eerst ’s ochtends alles opgezet en daarna de hele dag gespendeerd aan kinderen spelletjes laten spelen etc.. uitkomst van deze dag: we hebben nu een konijn… aangezien Hayden een konijn had gewonnen en hem weigert weg te geven… Het was superwarm, zeker voor oktober! Het was rond de 30graden en we liepen dus rond in shorts maar in de volle zon was dat nog steeds superwarm! Ik en Helena (belgischemeisje) deden samen de fishtoss, mensen moesten een pingpongballetje in kleine vissekommetjes gooien/stuiteren en als dat lukte kregen ze een goudvis… Ik en Hayden hadden er allebij een gewonnen maar blijkbaar heeft iemand anders ze mee naar huis genomen… ach ja ;P hoeven we er iig niet voor te zorgen!

Aan het einde van de dag hebben we ons levende-video opgevoerd waar we al een tijdje voor hadden geoefend.. Het ging supergoed en iedereen vond gelukkig ook dat we het goed hadden gedaan! :) Uiteindelijk kon ik laat maar heerlijk naar bed! :D


Ik vermaak me hier in Amerika nog steeds! Het ergste vind ik dat ik nergens zomaar heen kan, dat ik altijd om een lift moet vragen en niet zomaar kan zeggen: ik ga daar heen, ik ben zolaat thuis… Ik ga waarschijnlijk volgende week eindelijk even vragen of ik driversadd kan krijgen op school zodat ik hier kan leren rijden!!! :) Uiteindelijk mag ik dan nog steeds niet alleen rond rijden maar wel met iemand ouder dan 21 die een rijbewijs heeft! Daar hoop ik iig op!~

Laat een bericht achter want ik ben behoorlijk afgezonderd van NL! Of stuur een mailtje en vertel me hoe het daar gaat! Ik mis jullie en ik hoop dat alles nog goed gaat in Nederland!

Ik wil iedereen nog bedanken voor mijn verjaardag felicitaties! Ik heb het gevoel dat ik een aantal mensen ben vergeten terug te mailen dus als dat zo is: SORRRRYYYY!!!! Alsnog bedankt en tot volgend jaar!

XXX Christel!

Reacties

Reacties

g3gen

Hallo Christel
Wat een belevenissen allemaal.
Zo zie je maar weer, dat het in het verre Amerika ook niet altijd rozegeur is.
Ik hoop dat je toch een hele fijne tijd daar zult hebben.
Gerda Driegen

Tiemen Prins

hey meissie,

wat een verhaal zeg. Zal het nog een keer rustig doorlezen om alles goed in me op te nemen.
Fijn dat je goed overweg kunt met je "familie".
Ja, een kaartje voor je verjaardag is er bij ingeschoten. Maar dat maak ik wel goed met "zakgeldje", dan koop je daarvan maar iets leuks van . Dat regelen we eerdaags.

dag en de groeten van ons allemaal!

Tiemen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active