ChristelPrins.reismee.nl

The Christian life...

Ik zit hier onderhand al weer een weekje langer.. Het is net gisteren dat ik mijn laatste blog heb gepost maar het is toch echt al meer dan een week geleden! Aangezien mijn blogs steeds suuuperlang waren ga ik proberen vaker te bloggen maar dan een stuk korter! Ik ga proberen alles onder 1pagina in Word te houden! (gaat lastig worden maar ja :P).Te beginnen bij afgelopen week.

Op zich heb ik een behoorlijk rustige week gehad. Elke dag naar school natuurlijk wat onderhand behoorlijk saai begint te worden omdat ik aan alles echt begin te wennen.. Op woensdag avond gingen we met de jeugdgroep van de kerk naar the `Fields Of Faith` in Arkadelphia, een plaatsje ongeveer 45minuten verderop.. Fields of Faith is een groot evenement van verschillende kerken op footballvelden verspreid over Amerika. Op een Field of Faith komen christelijke jongeren (en ik en Sanne ;p) en hun jeugdgroepleiders samen voor een Jeugdrally waar ze samen God aanbidden. Onze Field of Faith was in de top 10 van meest bezochte velden en had bijna 1000jongeren uit de omgeving! Verschillende jongeren die lid zijn van de FCA (christelijke schoolclub die veel scholen hebben, waaronder mijn school) hebben een praatje gehouden over bepaalde onderwerpen die onder jongeren spelen. Het meisje van mijn school had een praatje moeten houden over liefde maar vond het belangrijker om te praten over ECHT geloven& ECHT christen zijn.. ipv. De 4minuten die ze eigenlijk had heeft ze 15minuten lang half lopen schreeuwen dat de jongeren zich moesten schamen. Ze noemen zich Christen maar doen aan seks, alcohol & drugs. Alles wat ik kan zeggen: Het was interessant..

Het geloof is hier in Arkansas echt een BIG DEAL. Ik ken wel 1(!!!) persoon (op uitwisselingsstudente Sanne na..) die niet gelovig is en hij is homo.. en aangezien de bijbel nogal anti-homo is, is dat niet zo raar… Als iemand erachter komt dat ik niet christen ben vinden ze dat sowieso maar raar, alsof iedereen automatisch christen is ofzo. Vrijwel iedereen gaat in ieder geval 1keer per week naar de kerk en bij de Fields of Faith kon ik zo’n beetje mijn hele school vinden! Officieel mag het niet, omdat overheid en religie gescheiden is in Amerika en de scholen gefinancierd worden door de overheid, maar de bijbel wordt vrijwel elke dag betrokken in een van de lessen op school. En dan tel ik Engels waar we Amerikaanse verhalen die ALTIJD over god gaan nog niet eens mee! Al mijn medeleerlingen doen ook nog steeds super hun best om mij tot het christendom te bekeren en kijken me aan alsof ik dom ben als ik probeer uit te leggen waarom ik niet geloof… Gelukkig hebben (de meesten…) respect voor mijn mening maar ze proberen het onderwerp geloof daarna meestal te mijden als ze met mij praten… Wat ik op zich niet heel erg vind want ik word hier sowieso al dood gegooid met religie! De kerk vind ik meestal niet heel erg maar het duurt zo ONGELOVELIJK lang! In de auto met Melissa luisteren we ook ALTIJD K-love, een christelijke muziek zender.. Gelukkig zitten daar wel een paar leukere liedjes tussen die, als je de woorden God&Jezus wegdenkt best op de NLse radio gedraaid zou worden. Ik merk dus echt dat de cultuur hier vooral draait om het geloof. En respect voor andere geloven is soms nogal ver te zoeken..

Zo was de kerk dienst afgelopen zondag over de ENIGE ECHTE God. En over hoe andere religies satanisch zijn omdat ze geen echte god aanbidden.. En dat Joden die HUN God aanbidden niet naar de hemel gaan omdat ze niet geloven dat Jezus de zoon van God is.. Ik snap dat je je eigen geloof belangrijk vindt maar ik vind het wel erg ver gaan om andere religies satanisch te gaan noemen.. Maar ja dat ben ik…

Afgelopen weekend hebben we voor het eerst HELEMAAL niks gedaan! Was opzich wel een keertje lekker.. Het huis moest nodig opgeruimd worden want mijn familie is dus NIET goed in dingen opbergen.. Ik ben vergeleken met Alex& de kids echt super! En dat zegt wat! Gelukkig lijkt het huis weer netjes! (op de afwas na die Hailey NOG STEEDS (sinds vorige week vrijdag dus..) niet heeft gedaan en waar nu schimmel op groeit… :S En niemand anders mag het van Melissa doen om dat Hailey het MOET doen om haar les te leren.. ze is haar mobiel iig kwijt tot ze de afwas EINDELIJK afmaakt… XD).

Vandaag hebben we ons Rapport gekregen! Ik heb allemaal A’s dus super goed :) mijn laagste cijfer is voor EAST, een 90% (wat nog steeds goed is) en dat komt vooral omdat we daar dus ook echt NIKS uitspoken :P (ik zal foto’s posten van onze favoriete EAST-activiteit :P) mijn hoogste cijfer is een 105% (ja dat kan.. 100% plus vrijwel alle bonus opdrachten..) voor Calculus. (Als een van mijn wiskunde maatjes dit leest: maak meneer van der Heijden & meneer Coenen even blij voor me en bedank ze voor hun uitstekende lessen vergeleken met de lessen hier ;P) Ik heb dus ook een goed cijfer voor Engels! Een 94% wat een van de hoogste cijfers is.. :D (Hmm ik klink nu wel heel erg als een Nerdje.. ;P) Maarja een goed rapport iig! :D

Ik heb vandaag ook mijn schoolfoto gekregen om te bestellen en mijn foto is verrassend goed! Ik dacht echt dat hij verschrikkelijk was, hij is niet super maar zeker ook niet slecht en waarschijnlijk mijn beste schoolfoto ooit (al zegt dat niet heel veel als je naar mijn oude schoolfoto’s kijkt..).

Verder heb ik vandaag van mijn moeder gehoord dat mijn vader in het ziekenhuis ligt en een openhartoperatie krijgt morgenvroeg.. Dat was echt even schrikken! Ik hoop echt dat alles goed gaat morgen en ik hoop snel wat te horen van mijn pa zelf! :’( Als iemand mijn vader spreekt: zeg dat ik aan hem denk en dat als hij kan ik hem graag even spreek! Als dat voorlopig niet lukt meld dat ook even! Dan typ ik een mailtje om mee te nemen naar het ziekenhuis!

Mijn verhaal is (sorry) weer langer geworden dan 1pagina maar niet VEEL dus ik ben al best trots op mezelf! :P Laat een berichtje achter, ik vind het altijd leuk om te lezen wat jullie van mijn belevenissen vinden!

Reacties

Reacties

g3gen@home.nl

Ha, die Christel
Vandaag tante Geke gesproken. De operatie is niet doorgegaan, staat nu gepland voor vrijdag.
Gerda

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active