ChristelPrins.reismee.nl

"Ik heb geen tijd voor een echte blog"-blog ;P

Aangezien ik weer eens geen tijd had om te bloggen post ik mijn lijstje met weetjes over arkanasans ( zo heten mensjes uit arkansas ;P) en mijn omgeving! :P Dit was mijn plan B voor als ik een keer niks wist om te bloggen, nu gebruik ik het dus omdat ik geen tijd heb en ik vind dat het alweer te lang geleden is ;P al valt dat eigenlijk nog best mee...

- -Amerikaanse toiletten zijn ENG! Ze zuigen alles naar beneden zoals in die grote boten! :O Vooral die op school zijn eng! Ze hebben een licht sensor en ze gaan af als je nog op het toilet zit! (naja bij mij dan.. vooral in het begin.. nu valt dat gelukkig mee ;P)

- -AP-Cal humor van Mr. VanZandt: “Let’s go squarrootin’!” blijkbaar is dat grappig

- -In de meisjes toiletten op school zijn alle deuren onbeschreven op twee na: de eerste zegt: “THIS DOOR WAS TO CLEAN!” En verder niks. De tweede heeft Me 15, Me 45 etc… Me met een nummer iig.. ik snap dat niet echt.. EN Er staat: “It’s all about God.”Met daarnaast een comment: Yeah right, it’s all about 666… maar dat staat er nog maar heel kort.. Ik denk iig dat die deur niet was overgeverfd dankzij het eerste commentaar over God aangezien God nogal een big deal is hier!

- -Berit en maar 1 amerikaanse student waren in staat om alle 50staten van de VS juist aan te wijzen op de kaart bij de toets(en ik had er 2omgewisseld).. en Berit is Duits! Mrs. Sutton’s reactie: Our students should be ashamed! *sad face ;(*

- -Ouders en leraren leven onder de veronderstelling dat Amerikaanse highschoolers niet aan seks doen en doen daarom niet aan voorlichting en daar mag ook zeker niet over worden gesproken! (en dat terwijl ze vorig jaar 5tienermoeders hadden..) Dat is ook het onderwerp dat we bij Journalism ALTIJD moeten mijden… Artikelen over drugs en alcohol mogen, onder voorwaarden, maar seks is uit den boze…

- -Quote: ” YOU ALMOST CHOKED ME!” “I KNOW!” *in geirriteerde stem* “I’m SORRYYY!” *schuldige stem* :D = LOL

- Jr.High dansavonden zijn VEEL leuker dan die van de Sr.High :( op Prom aan het einde van het jaar na dan, maar dat vind ik dan pas uit.. ;P

- -Ik ben de enige in mijn klas die nog nooit een geweer heeft geschoten! :O

- -De Arkansans hebben in ieder geval wel gelijk als het gaat om Herten die STIL gaan staan vlak voor je auto… en dan niet weggaan… dus op zich is het niet raar dat ze worden overgereden…

- -JibJab.com + EAST = LOL!

- -Schoolbussen zijn saaaaiii en niet cool zoals ik dacht…

- -Hw op Amerikaanse scholen telt samen met samenwerk opdrachten in de les voor ongeveer de helft van je cijfer! :O Je krijgt ook cijfers voor opletten in de les en voor antwoord geven op vragen die ze stellen!

- -In de lessen word ECHT geslapen niet alleen gedommeld zoals bij ons maar de eerste 3periods is het echt niet uitzonderlijk om tenminste 3mensen te zien slapen! En de leraren vinden het meestal niet eens erg… Je krijgt dan meestal wel een 0voor meedoen in de les die dag ;P

- -Leraren doen ook graag aan openboek toetsen, of nog liever opennote quizes.. omdat ze dan kunnen testen of je je werk doet… En die tellen dan vrijwel even zwaar mee als een normale toets! :O

- -Onze school is jammer genoeg best slecht in sporten enzo.. :( Football seizoen is afgelopen en we zijn niet door naar de playoffs :( terwijl we daarvoor maar 3wedstrijden hadden moeten winnen! (we wonnen er 2)

- -Oktober was Breastcancerawarenessmonth en heel veel meiden en vrouwen hadden daarvoor roze highlights in hun haar! Was echt cool! :) Ook hadden veel mensen een roze hoodie met het pinkribbon teken erop aan! :D

- -Op Football wedstrijd dagen droegen de players allemaal hun jersey, de cheerleaders dezelfde outfits en de bandmensen hun t-shirts en tijdens de lunch aten ze allemaal aan de zelfde tafel! (ik weet nog niet of de basketballers dat ook doen maar ik denk t wel..)

- -Mijn school heeft niet de groepvorming zoals in de films! :D daar ben ik best blij mee! Footballplayers gaan om met quizbowl mensen, Band gaat om met cheerleaders.

- -Cheerleaders zijn gelukkig ook meestal aardig! Niet de popular snobs zoals in de films!

- -Mijn familie gaat meestal vet vroeg naar bed en dan zit ik meestal nog OF mijn hw te maken OF mailtjes te sturen enzo.. en nu dus even snel dit aftypen! :P want ik ben toch ook best wel moe

Mijn echte blog komt echt zo snel mogelijk weer! Ik moet nog over Halloween praten enzo! :O Heb geduld! En ZZCexamenjaarlln: SUCCES DEZE WEEK met jullie SE’s!

Mijn echte blog komt echt zo snel mogelijk weer! Ik moet nog over Halloween praten enzo! :O Heb geduld! En ZZCexamenjaarlln: SUCCES DEZE WEEK met jullie SE’s!

Reacties

Reacties

Greetje

Hoi meisje,

Leuk om al die kleine notitie's te lezen. Ze zeggen best veel over het echte Amerikaanse school leven.
De foto's zijn goed gelukt. Ben blij dat ik je familie nu beter kan bekijken.
Ik vind het erg leuk dat je dit allemaal zo voor ons bij houd.

Doe de familie maar de groeten.

XXXXXXXXXXX Mams

Marissa

haha, best grappig, ik leef zo'n beetje aan de andere kant van Amerika en op mijn school gaat het precies hetzelfde.
Weird..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active