ChristelPrins.reismee.nl

Christmas in the USA

De afgelopen week heb ik veel in Hot Springs doorgebracht, voor kerst om de laatste kerstcadeautjes te kopen en na kerst om kleding die niet paste weer in te ruilen enzo.. Dat was opzich wel erg leuk maar het is ERG lastig om een 8jarige weg te houden van zijn moeder als ze kerstcadeautjes koopt!!!!! XD

2dagen voor kerst bleven Berit en haar gastzusje van 10 Shekyna bij ons slapen, Berit maakte een pasta-achtig gerecht dat erg lekker was! En ik (met mijn pasta-allergieā€¦ :( ) kon het nog eten ook want ze had de pasta zelf gemaakt! :) Voor Berit aan de slag ging was alles net schoolgemaakt.. toen ze klaar was was het verschrikkelijk smerig! En toen was ik nog niet eens begonnen met mijn Oliebollen!!! Want dat moet je natuurlijk ergens in de kerstvakantie toch wel maken! Na het eten was ik dus de hele avond bezig met oliebollen bakken! :) Die oliebollen waren mijn kerstcadeautje voor de familieleden waarmee we kerst vierden. De ochtend erna dropten we Hayden, Shekyna & Alex weer af bij Keith en Velvet en gingen Melissa, Hailey, Berit en ik naar Hot Springs met grandma pearl. Ik moest eerst naar de tandarts.. Ik weet nog steeds niet zeker op de verzekering alles dekt dus tot nu toe hebben ze nog niks gedaan behalve kijken hoeveel het zou kostenā€¦ Voor dat alleen even kijken moest ik $50 betalenā€¦ En het hervullen zal FREAKING 770 DOLLAR KOSTEN!!!!!!!!!! :S Ik hoop dus echt dat de verzekering dat dekt want anders heb ik een probleem.. ik kan er volgens die tandarts wel eventjes mee rondlopen maar niet de volledige 6maanden.. En die 770 dollar schijnt dan nog ā€˜goedkoopā€™ te zijn want Melissa moest een keer een vulling voor schieten en betaalde 900 dollar!!!!! Ik dus heeeeel boos op de Amerikaanse zorginstellingenā€¦ Berit moest 2maanden geleden ook zelf medicijnen betalen omdat ze een rare uitslag had over haar armen.. Ze krijgt haar 200 dollar terug maar dat duurt nu dus al 2 maanden, mijn reactie nu: je mag niet meer klagen! :S En mijn Community Representitive Bridgit zei dat er nog nooit iemand van haar was die naar de tandarts moest en dat ze dus ook niet wist of de verzekering het dekte.. Maar met al die uitwisselingsstudenten is er toch altijd wel iemand die naar de tandarts moet?! en zo niet dan zou ze in ieder geval moeten weten wie ze moet bellenā€¦ AYUSA is naar mijn mening nou niet echt de beste organisatie hier.. Mijn CR is in ieder geval verschrikkelijk slecht!

In Hot Springs hebben we nog wat inkopen gedaan (al ben ik vergeten wat we hebben gehaald want het kerstinkopen werd gedaan op de dag ernaā€¦). Toen we weer langs Keith en Velvet gingen om Alex op te halen was er een supeeeeerrrr groot pakket voor berit aangekomen (en JA IK BEN JALOERS!!!!!!!!!!! De kids konden er makkelijk in zitten en hem nog dicht doen ook.. Keith had zelfs moeite hem op te tillen omdat het zo groot was! Een heel pakket met cadeautjes voor haar 6koppige familie en nog een vet grote zak met Duitse chocolade en dan 3pakjes voor haarzelf! 1 met kerstcadeautjes, 1 voor haar verjaardag en 1 met nog meer chocolade!!!!

Die middag hebben we ook een kerstboom gezocht, in het bosachtige gedeelte van Keith en Velvets tuin omdat een kerstboom halen bij een christmastreefarm te duur was en dit net zo goed werkt.. Ik en Melissa spotte 2 supermooie kerstbomen die perfect hadden gepast in ons huis.. misschien zelfs nog een klein beetje te groot.. Maar en Alex en Hailey moesten zo nodig een Griswaldfamilysize christmastree uitkiezen (kijk de film National Lampoonā€™s Christmasvacation ;p) Ik en Melissa bleven maar zeggen dat het niet zou passen in ons huis maar ze wouden niet luisteren en namen die VEEEELS te grote boom mee naar huis boven op onze autoā€¦ Behoorlijk jammer dat ik daar geen foto van heb gemaakt want het zag er dus echt niet uitā€¦ XD Toen we thuis kwamen bleken we gelijk te hebben want rechtopstaand voor ons huis was hij VEEEEL groter dan het huis zelfā€¦.

Die avond bleef Berit weer bij ons slapen. Het was de dag voor haar verjaardag op de 23ste! Die avond liepen Berit, Hailey en ik rond met een honing-suiker mix op ons gezicht XD het werkt trouwens erg goed want mijn huid is nog zacht!!! :) Daarvoor hadden we onze wenkbrauwen al netjes geĆ«pileerd, een erg gezellig beautyavondje dus! XD Het was erg grappig hoe geĆÆrriteerd Berit werd die avond omdat het voor ons nog geen 23 december was maar al haar Duitse vrienden stuurden al felicitaties op Facebook :P om 12 uur precies belde haar ouders haar telefoon zodat ze de eersten zouden zijn die haar feliciteerden.. Vlak naar 12 uur mochten we dan eindelijk naar bed..

De 23ste gingen ik Melissa Berit en Hayden weer naar Hot Springs.. Berit moest mee omdat ze een mini(4vriendinnen) voor haar hadden geregeld omdat ze eigenlijk geen feestje wilde.. Ik en Berit hadden de taak om Hayden weg te houden van Melissa terwijl ze cadeautjes ging kopen! En dat is makkelijker gezegd dan gedaan.. HIJ IS VERSCHRIKKELIJK!!!!! In the mall vonden we tshirts voor 2dollar en dat koopje konden we toch echt niet laten liggen! Dus ook al was het bijna kerst en zouden we veel krijgen we hebben toch wat geshopt :P ook bij Aeropostal heb in een hoodie gekocht en een tshirt.. want vlak voor kerst is er best veel in de uitverkoop! Verder nog gezocht naar warme winterschoenen maar die kon ik niet echt vindenā€¦ Bij Walmart kocht ik voor Hayden wat snoepgoed die ik en Berit hadden beloofd als hij zich zou gedragen :P Uiteindelijk konden we dan toch op weg naar huis na een lange shopdag/houdhaydenwegvancadeautjesdag!

In de auto zei ik tegen Berit: I bet they planned a surprise party for you when we get home! (en ik wist van niks!) en ik had gelijk! :) Berit schreeuwde verschrikkelijk hard toen ze haar kamer in liep en een paar vriendinnen zag! Het was geen groot feest zo vlak voor de kerst en best kort (na een uur gingen haar vriendinnen alweer naar huis)maar Beritā€™s reactie was priceless :P die avond toen we thuis kwamen werden Hailey, Hayden en ik naar onze kamers gestuurd zodat Alex en Melissa cadeautjes konden inpakken.. En ondertussen stopte ik mijn oliebollen in zakjes! :P Daarna NOG STEEDS lol gehad met Noell en Brea op facebook over onze bicycle plannen :P we hebben de fietsverhuur in HotSprings gemaild en gevraagd of ze ook tandems hebben en hoe duur een fiets huren is.. XD was weer erg grappig en ik hoop echt dat ze een tandem hebben want dat wordt zeker lachen!! J

En dan was het eindelijk kerstavondochtend! Ja, kerstavondochtendā€¦ ?! De ochtend voor kerstavond! We gingen naar Keith en Velvetā€™s voor cadeautjes van familieleden enzo! :) Was erg gezellig en ik had heel wat gekregen! Allemaal kleinere cadeautjes natuurlijk maar wel erg leuk! Een RazorbackT-shirt (Arkansasfootballclub) bodylotion enzo, een supermooi horloge met matchende armband! (beetje jammer dat ik daar dan nikkel in zit en ik het dus niet kan dragen met mijn nikkelallergie :ā€™( ) nieuwe oorbellen en een stocking met snoepgoed en kleine (kinder) speeltjes :P Daarvoor hadden we weer erg groots gegeten, Thanksgivingstyle lunch! XD naja iets kleiner gelukkig maar we waren dan ook met veel minder mensen.. Was weer erg lekker in ieder geval!

Daarna naar huis voor een kerstavond met de familie! :) Eerst hebben we een nieuwe kerstboom uitgekozen omdat ik en Melissa gelijk hadden over onze Griswaldfamilychristmastree! Onze uiteindelijk book was superklein en oranje omdat het uitgedroogd was.. Maarja daar moesten we het dus mee doen omdat Alex en Hailey eerst maar niet konden luisterenā€¦ :P Onze boom versiert voor die 1,5dag.. en met zā€™n allen die National Lampoonā€™s christmasvacation film gekeken ;) Hayden viel ondertussen in slaap en hem weer wakker krijgen is ONMOGELIJK dus zonder hem het THE NIGHT BEFORE CHRISTMAS boek gelezen :) Wat erg leuk was, was dat op de 2e pagina stond dat Santaclaus van Sinterklaas komt en niet andersom! Hailey moest dat nu dus toch echt accepteren! ;P Na het boek te hebben gelezen plaatsten we een bord met koekjes en melk voor Santa naast de kerstboom en gingen we naar bed! Naja bed.. Hailey, Hayden en in sliepen in de woonkamer naast de kerstboom om de Kerstman de betrappen!!! XD Uiteindelijk werd ik om 2uur ā€™s nachts wakker van Ollie die HEEEEL HARD blafte dus ik dacht: JEEJ CADEAUTJES! Maar die waren er nog niet.. :( ongeveer 20minuten later werd ik weer wakker van Melissa en Alexā€™s slaapkamerdeur die dicht ging:P en guess what? CADEAUTJES!!! Ik had echt zin om iedereen wakker te maken maarja dat zou niet erg gewaardeerd worden door Melissa en Hailey (slaapkoppen!!!!!! :P) dus ging ik maar weer slapen.. om 8uur ā€™s ochtends was het dan echt tijd om de cadeautjes van de Kerstman en van mij te openen! :) De kerk had een paar dagen ervoor al een paar cadeautjes langs gebracht omdat ze wisten dat ze het niet erg breed hadden met geld dit jaar omdat het werk van Keith en Alex de afgelopen 2 maanden erg weinig was (gelukkig hebben ze sinds kerst elke dag werk gehad dus het gaat de goede kant weer op! :D) Sherly had voor mij allemaal kleding gekocht. J Gelukkig was Tori mee want Tori zei dat Sherly eerst heel erg lelijke dingen had uitgekozen ;P Nu was het behoorlijk mooi en alles paste ook nog! J Van ā€˜santaā€™ een heel leuk vest, een pyjamabroek (en shirt maar die paste niet dus die heb ik ingeruild voor wat anders want hij was er niet meer in mijn maat..) een gingerbreadhousekit J en nog wat dingen die ik ben vergeten gekregenā€¦ In pyjamabroek en nieuw vest en shirt naar weer naar Keith & Velvetā€™s voor een kerstontbijt! :) daar de hele dag weer gebleven en ā€™s avonds pictionary gespeeld girls vs boys en Kendallā€™s vs. Countā€™s! Girlā€™s verloren L maar Kendallā€™s wonnen met heel veel! :) Jeej ons! J

Wat ik erg raar vond aan kerst hier is dat we normaal ALTIJD naar de kerk gaan en hier niemand met kerst naar de kerk gaat.. Ook is het raar dat ze hier maar een kerstdag hebben en geen 1e en 2e kerstdag! Kerst is vooral een tijd om samen te zijn met familie en vrienden en een tijd voor het geven van cadeaus. Voor kinderen ligt de nadruk soms wel iets te veel op de cadeautjes, maar dat krijg je met kleine kinderen ;P

Op de zondag na kerst dan naar de kerk.. Ik verwachte een bijzondere dienst ivm kerstmis maar dat hadden we ook niet.. na de kerk gingen we weer naar Hot Springs en op maandag weer, dingen terug brengen enzo.. Op zondag kwamen we erachter dat onze telefoons niet werkten (Hailey: Iā€™m gonna Die!!ā€) omdat Melissa en Alex de telefoonrekening niet hadden betaald.. Het ergste was: dat betekende ook: GEEN INTERNET!!! :O:O :( In mijn inbox vandaag toen ik eindelijk weer internet had (JEEJ ALEX!!! Hij en Keith kregen vandaag betaald van een van hun baantjes en Alex kwam thuis:ā€Hailey why arenā€™t you on your phone?ā€ Hailey rent naar haar mobiel en ik naar mijn laptop XD was echt grappig.. Hayden helemaal zielig omdat we niet meer Call Of Duty Black Ops wilden spelen met hem op de Xbox(kerstcadeautje ;P).. Dinsdag, Woensdag EN Donderdag de hele dag thuis geweest zonder telefoons en internet.. voelde me wel een beetje afgesloten van de buitenwereld hier op deze berg hoor! En in mijn inbox een mailtje van mijn moeder die vraagt of ik een virus heb of dat ik huisarrest heb en niet op mijn laptop mag.. XD neej mam, ik gedraag me wel hoor!

Gisteravond bij de kerk was er een nieuwe jongen, een uitwisselingsstudent ui Brazilie die met zijn gastfamilie hierheen is verhuist! Ik weet niet op hij ook naar Centerpoint zal gaan maar hij was in ieder geval erg aardig! Zijn engels was niet heel erg goed en ik had soms best moeite met hem verstaanā€¦ Ik zal er maandag achterkomen of hij naar Centerpoint zal gaan of niet!

Morgen (voor jullie vandaag) is het oudjaarsavond en we zullen weer bij Keith en Velvet zijn.. (daar zijn we echt heeel veel.. vooral in mijn blogs want daar gebeuren alle bijzondere dingen!! ;P) Mijn familie viert dat niet heeel groots en ik heb nog niet het gevoel dat het jaar al weer over is.. 2010 was een jaar vol verandering en veel nieuwe dingen, veel nieuwe vrienden, een nieuwe familie en een jaar waarin ik iedereen thuis moet missenā€¦ Als het 2011 is zal de tijd zeker snel gaan en moet ik weer afscheid nemen van alle nieuwe mensen hier! Ik heb het gevoel dat dat afscheid moeilijker zal gaan dan afscheid nemen van thuis.. vooral omdat ik nu niet zal weten wanneer ik terug kom en iedereen weer zie.. Hoe lang het duurt en of ik als ik terug kom iedereen wel kan zien in die korte tijd dat het dan zal zijnā€¦ Maar dat is iets waar ik me nog geen zorgen over hoef te maken.. Ik hoop dat jullie een fijne jaarwisseling hebben en laat een berichtje achter met jouw Nieuwjaarsresoluties!

Reacties

Reacties

g3gen@home.nl

Ha, die Christel
Zo zie maar weer, oost west, thuis is het best.
Ik hoop dat je niet te veel last krijgt van je tanden en kiezen, want dan wordt het een duur grapje.
Fijn dat je na kerst je kleding etc weer terug kunt brengen en hopelijk levert dan ook nog wat op.
Een fijne jaarwisseling toegewenst
Gerda Driegen.

Tiemen

hey Christel,

zo te lezen heb je een goede kerstdagen gehad.
Fijne jaarwisseling en pas op met het vuurwerk..........

Het knallen begint hier nu ook al aardig.(12.33 uur)
De winter lijkt ten einde. De sneeuw haast verdwenen.
De keten zijn open...............

De beste wensen voor 2011 uut Veno.

Tiemen, Coby, Ellen, Allard, Linda, Gert (beiden nu in New York!!) Dyonne, Eric.

Angela

Jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst :-) Hopelijk maak je in het nieuwe jaar in de paar maanden nog veel leuke dingen mee met je nieuwe familie ;-)

Xx

Christel

Bedankt voor de nieuwjaars wensen! geen vuurwerk hier! of niet veel in ieder geval! Linda en Gert hebben het vast geweldig in NY! dat schijnt het beste nieuwjaarsfeest van de wereld te zijn! er is echter wel veeel sneeuw daar nu dus ik hoop dat ze niet vast komen te zitten!

XX

Greetje

Hoi hoi Christel,

He, he eindelijk heb ik tijd gevonden om je blog te lezen. Het is weer een heel leuk verhaal geworden.

Hoop echt dat je gauw de kerstcadeautjes van mij ontvangt voor jou en je familie daar.

Ben blij dat je weer op internet kon zo vlak voor oud en nieuw. Gelukkig heb je met ons via skype het nieuwe jaar in kunnen luiden. En heb ik mezelf goed wakker geschud om 7.00 uur 's morgen om samen met jouw het nieuwe jaar in de VS in te luiden.

Toch ook zo nog een nieuwjaarsgroet: nog heel veel plezier en goeds samen met je gastfamilie in 2011.

Tot binnennkort op skype.

Veel knuffels en xxx van mams

Sarina:)

Een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst nog:D
En nog veel plezier daar.
En tot gauw.

Xx

Marco

Gelukkig nieuwjaar allemaal !!!

XXX

Marjoke

Heeey Christel!

Allereerst: de aller beste wensen voor 2011! Laten we hopen dat het een super leuk, gezellig & vooral gezond nieuw jaar wordt! Fijne jaarwisseling gehad?

Het zullen straks je laatste paar maanden daar zijn... Het gaat echt hard, of niet?! En terwijl jij daar in Amerika allemaal dingen beleeft, moeten wij straks ook nog even proberen te slagen... Ruilen? :D Zou ik niet erg vinden hoor ;)

Ik vind het echt zo gaaf dat je "gewoon" naar Amerika bent gegaan voor Ć©Ć©n heel jaar, heb ik echt veel respect voor!

Ben je nu trouwens ook van plan daar misschien te gaan studeren en later te gaan wonen? Zou me op zich niks verbazen! Als het je bevalt tenminste...

Nou ja, hƩƩƩƩl veel plezier nog in Amerika!!

Liefss,
Marjoke

Greetje

Hoi Christel,

Leuk dat ik van jou de typische Amerikaanse kerstsok heb ontvangen.

THANKS!

knuffels van Mams

Marco

Hoi Christel,

Bedankt voor de mooie Kerstkaart !
Je hebt wel een vreemde kleur gekregen, eet je daar wel goed ???

Gr, Marco XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active