ChristelPrins.reismee.nl

A new year, a new life.. with snowdays, softball and fun nights with friends

En dan is het alweer 2011! De tijd gaat zo snel hier! Als ik terugdenk aan mijn vertrek van thuis lijkt het net de dag van gisteren dat ik mijn slaapkamerdeur voor de laatste keer dichttrok, voor het laatst mijn ouders en vrienden zag en voor de eerste keer op dat grote vliegtuig stapte, klaar voor het avontuur van mijn leven! Met af en toe een tegenslag is het tot nu toe geweldig geweest hier, een nieuwe familie, nieuwe school en een nieuw land vol met nieuwe avonturen! In 2010 was alles nog erg wennen maar 2011 wordt MIJN jaar! Een jaar waarin ik afscheid moet nemen van al mijn nieuwe Amerikaanse vrienden en mijn nieuwe familie maar waarin ik ook terugkeer naar het kleine vertrouwde Nederland! De eerste 2weken van 2011 waren in ieder geval geweldig! :D

Oud en Nieuw zelf word hopelijk het dieptepunt van het jaar want het was nogal saai… Als ik had geweten dat oud en nieuw vieren met mijn familie betekend: saai wachten tot 12 uur en dan om 12.15 al richting huis keren zodat we om 12.30 kunnen slapen. Dan had ik afspraken gemaakt met mijn vrienden hier zodat ik tenminste nog wat lol had gehad.. Maarja mijn familie lag om 12.30 dus al op bed na een saaie dag bij Keith en Velvet.. Gelukkig had ik ze nog kunnen overtuigen om wat vuurwerk af te steken want normaal doen ze dat niet! (ze hadden nog wat liggen vna 4th of Juli!:D) Met de geur van vuurwerk in mijn haar voelde het nog een beetje als oud en nieuw maar toch was het de eerste dagen heel raar dat het nieuwe jaar was begonnen zonder een HELE dag vol knallen, oliebollen en champagne! Om 5uur onze tijd en middenacht voor jullie heb ik geskyped met mijn moeder en familie en vrienden waarmee wij altijd oud en nieuw vieren! Om 00.02 skypte mijn broer door dat gesprek heen en om 12.05 werd ik onderbroken door mijn vader! XD was echt heel raar, vooral omdat het voor ons nog maar 5uur was! Was wel heel erg gezellig! J Toen we om half 1 thuis kwamen en iedereen naar bed ging, ging ik dan maar Ik Hou Van Holland op RTLgemist kijken, want de Nieuwjaarsuitzending daarvan is onderhand traditie! Uiteindelijk ging ik om half drie zelf dan ook maar slapen ;P

De dag erna weer vroeg naar Keith en Velvet voor weer een saaie dag.. wat spelletjes gedaan enzo.. Ik en Berit zijn nu een klein beetje verslaaft aan Mario :P en voor lunch hadden we Ham, kool, en black eyed peas dat volgens traditie geluk moet brengen als IEDEREEN in de familie het eet.. en naja van alles dus een klein mini hapje gegeten omdat ik het niet wil verpesten :P ’s avonds met de familie films gekeken 17again en Night at The Museum 2 J, een beetje een saaie dag ook maar opzich ook best wel weer ok ;P Op 2januari nog een rustig dagje thuis en ik de kerk en die avond vroeg naar bed omdat we op maandag toch echt weer naar school moesten! :(

Op maandag EINDELIJK naar mijn eerste Sr High basketball game! J daarvoor had ik alleen nog maar Jr High zien spelen! Het was erg gezellig met Brea, Brea moest filmen dus stond ik de halve wedstrijd tussen de tegenstanders omdat de camera’s daar beter kunnen worden opgesteld.. XD was opzich erg leuk want tijdens timeout’s en tussen de quarters konden we inzoomen op gezichten van vrienden aan de overkant :P

De eerste week van het nieuwe semester was erg rustig, veel nieuwe mensen in elke klas omdat veel leerlingen hun lessen wisselden.. had ik ook kunnen doen maar alle vakken die ik wou volgen vielen alleen onder de vakken die ik wou houden dus toch maar niet ;P Bij Nutrition gaan we nu ook echt koken dus dat rotvak is op zich zonder vakkenverandering opgelost.. Want dat was het enige vak waar ik echt een absolute hekel aan had!

Na een weekje school hadden we een 5daags weekend!!!! :D SNEEUWVRJI!!!!!!! Op zaterdag kon ik eerst mijn pakketje ophalen bij het postkantoor!!!! Ik verwachte mijn vaders pakketje al lang niet meer maar toch heb ik nu eindelijk Nederlandse kaas! J 1van de 3moest ik weggooien omdat hij helemaal groen was van de schimmel maar de rest is echt heerlijk! J. Daarna gingen we met de familie naar Texarkana (op de grens van Texas, Arkansas & Louisiana) gewoon zodat ik zou kunnen zeggen dat ik naar Texas was geweest :P haha! In TEXAS naar de Mall geweest J het was een stuk groter dan die in Hot Springs :) bij een winkeltje kon je T-shirts kopen die werden bespoten met verf met je naam of een ander design, ik heb nu dus een heel gaaf T-shirt met mijn naam erop :P J Terwijl we door de Mall liepen werden we aangesproken door mensen van een onderzoeksbureau.. ze vroegen of we stukjes van nieuwe films wilden kijken (zeg maar een movietrailer..) en dan wat vragen wouden beantwoorden.. naja sure.. we hadden niet echt iets bijzonders dat we moesten doen… Dus moest ik een stukje van Cowboys VS Aliens kijken.. Op zich lijkt de film me wel leuk.. voor jongens.. ;P Hayden had een leuke kinderfilm en Melissa keek naar een oorlogsfilm en dacht: I’M FEMALE, HOW CAN YOU DO THIS TO ME! :P Na de mall gingen we nog naar wat andere winkels, waaronder een pet-shop, met adopties!!! Het is unaniem besloten dat we dat NOOIT weer doen! Lucky achterlaten was echt verschrikkelijk! Ze was zo schattig!!!! :|

Op zondag was er sneeuw voorspelt en toen we uit de kerk kwamen om 12uur… SNOOWWW! Alle kinderen schreeuwden!! :D Thuis dus in de sneeuw spelen! :) we hadden een kapotte slee en een snowboardje! Dus ik van onze STIJLSTE heuvel af op het snowboard op 10cm sneeuw! XD dat was dus zegmaar over de rotsen! :P Met Hailey heb ik een Face-in-the-snow-competition gehouden XD we keken wie het langs haar gezicht in de sneeuw kon houden.. Hailey won.. ;( de sneeuw was heel nat dus we kregen snel moeite met ademhalen:( toen ik kind was kon ik het echt vet lang! XD tja… lang verhaal! Maar ja het komt erop neer dat ik Hailey 2dollar moest geven :P Zondag avond was er geen kerk omdat er te veel sneeuw lag.. (10cm..) maar ja met onze wegen hier was dat op zich erg verstandig! rond een uur of 3werden we gebeld door school: SNOWDAY!!! Facebook stond helemaal vol! ;)

Op maandag ochtend dus lekker uitslapen (Melissa en Alex hadden ook vrij) en daarna weer lekker de sneeuw in! :) rond het middaguur hebben we met z’n allen een hele lange wandeling gemaakt door de bergen rond ons huis, geen paden maar gewoon tussen de bomen door! Heel dicht bij ons huis is een prachtig mooie waterval met een bubbelbadgroot- waterbassin! Misschien ga ik daar nog een keer van genieten als het lente is :P haha al is het water dan misschien wel koud… ;P Door de besneeuwde bergen wandelen was echt hemels, alles wit, mooi uitzicht en erg gezellig! Jammer genoeg was die week waarschijnlijk alle sneeuw die we zullen krijgen… :( Toen we weer terug kwamen lekker aan de warme chocolademelk met minimarshmallows en verder opwarmen voor de verwarming! ’s Avonds met z’n allen films gekeken op de bank met nog meer warme chocolademelk!

Op dinsdag rond het middaguur waagden we ons de weg op om bij Keith en Velvet achter de mule op slee’s te hangen! :) Dat was echt fantastisch! Ik samen op een VEELS TE KLEINE slee met Hailey en Shekyna en naast ons Hayden en Tekoda op de andere slee! De jongens probeerden ons natuurlijk van de slee af te duwen maar vielen telkens zelf! Haha :) Ik was niet erg slim geweest en had geen extra broek aangedaan dus mijn benen waren uiteindelijk helemaal rood en koud dus reed ik verder op de mule terwijl we Tekoda achter lieten nadat hij van de slee afviel! :) Ik en Berit besloten het laatste stuk terug naar huis te lopen omdat we het koud hadden en op de mule hadden we sowieso niet heel veel plek + we hadden onze training nodig aangezien softbal de week erna zou beginnen! :)

Op woensdag hadden we nog een dag vrij terwijl de sneeuw al vrijwel helemaal gesmolten was, alleen in de ochtend was het erg glad omdat het sneeuw/water bevroor.. Het was dus wel echt tijd om mijn huiswerk te maken want nog een dag sneeuwvrij zat er niet in… Ik weet niet meer wat we op woensdag gedaan hadden maar het was volgens mij gewoon een rustig dagje thuis… ’s Avonds geen kerk omdat de oprit van de kerk nog bevroren was (was ik op zich best blij mee ;P) en we kregen die avond toch nog een telefoontje dat we op donderdag het eerste uur vrij zouden zijn! :) DUS geen calculus!!! :) :P Iedereen op school was erg moe omdat ze onderhand gewend waren geraakt aan om 12uur opstaan :P maar verder was het heel erg gezellig :) Verhalen over wat iedereen had gedaan in de sneeuw en over onze hoop op nog meer sneeuw! :P Maar ja die gebeden werden niet verhoord… Sneeuw zit er niet meer in dus dat is best jammer, maar ik heb gelukkig de bergen in het wit kunnen zien, niet heel veel maar toch wel wat! :)

Dat weekend was het toch echt wel tijd om softbalspullen te kopen! Een handschoen, schoenen en een bal om mee te oefenen.. Ik had veel zin in de eerst training maar was ook best nerveus omdat ik echt niet wist wat ik moest verwachten… Gelukkig was het erg leuk op dinsdag! Een groepje van 12 voor nu omdat de basketbalspelers en 9thgraders er nog niet zijn maar waarschijnlijk haal ik het team wel als coach Rogers later een cut moet maken! Het ging beter als verwacht al deden mijn spieren op de donderdag wel heel erg pijn!! ;) Op woensdag voelde ik helemaal niks dus ik was superblij! En dan op de dag van de 2e training had ik last van mijn benen! :( Half jammer en half gelukkig hadden we op donderdag geen training omdat het begon te sneeuwen (en het hield op op het moment dat ze omriepen dat we geen training zouden hebben ;P).

Afgelopen weekend ben ik bij Brea en Noell geweest. Op zaterdag ochtend ging ik eerst naar Brea’s huis omdat mijn gastfamilie naar HotSprings ging en ik anders te laat terug zou zijn bij Noell thuis, waar we eigenlijk hadden afgesproken.. Bij Brea hebben we geWIId en op de trampoline gesprongen enzo.. ;P Om 3uur gingen we in Noell’s jeep naar Hot Springs om naar de film te gaan en voor MidNightBowlen. We aten bij Chili’s en ik werd flink uitgelachen omdat ik geen mais kan eten… :( HET PIEPTE ALS IK ER IN BEET!!!!!! :P Natuurlijk stond dat binnen 5minuten op facebook en kreeg ik dus een sms van Melissa die me ook nog eens uit moest lachen.. :’(

Daarna door naar de film No Strings Attached! De film was erg grappig maar ik had daar geen drinken moeten kopen want het was DUUUR!! :( Ik had misschien eerst naar de prijs moeten kijken voor ik het ging kopen ;P Het was wel heel vol in de zaal want de film was net de dag ervoor uitgekomen. Na de film zouden we gaan bowlen maar de banen waren vol.. :( normaal hoef je hier niet te reserveren en ik het nooit vol maar met ons geluk is het natuurlijk precies die dag WEL een keertje vol… :( Dus gingen we maar naar Noell’s huis en besloten we een andere keer maar de gaan bowlen…

Bij Noell bleven we de hele avond op, nog meer wiien (JUST DANCE = AWESOME) en tot 3uur opblijven in de hoop dat Nederlanders online zouden komen op skype! En dan kwam Maarten online waren Noell en Brea net bezig met just dance… Liepen ze de hele avond te zeuren dat ze met een Nederlander willen praten en dan negeren ze Maarten.. :| (sorry nog daarvoor als je dit leest ;P we waren melig… :|) Gelukkig nog wel met mijn moeder gepraat :P best een raar gesprek met al dat vertalen! XD Om 3uur gingen we toch maar naar bed en ’s ochtends hebben we nog wat gepraat met mensen op skype, onderhand begint de halve school aan skype dus als ik in Juni terug kom kan ik met veel vrienden praten op skype! :) Op zondag ochtend gingen we nog even naar Arkadelphia om te eten en voor boodschappen in Walmart. ENNN ik ben voor het eerst in mijn leven door een carwash geweest! XD “it’s sure easy to make the Dutch happy..” aldus Noell :P om 5uur bracht Noell me naar de kerk (jammer genoeg niet erna.. zondagavonden zijn het ergst… :( ) en was ik dus weer terug bij mijn hostfamilie, het was echt even fijn om daar van weg te zijn.. Toch irriteren ze me niet echt meer sinds oud en nieuw! :D

Afgelopen week was weer een rustig schoolweekje, op dinsdag en donderdag hadden we weer softbalpractice en ik word langzaam aan beter! Ik heb echt zin in 28februari, onze eerste wedstrijd!!! :) op dinsdag hadden we ook een groot diner bij de kerk en een kerkdienst voor mensen van dezelfde soort kerk van andere plaatsen in arkansas.. Het eten was goed, de dienst was saai… (en LUID! De hele groep kerklijders zat achter me….) verder was de week niet erg bijzonder… Op vrijdag nog naar de basketbal game geweest maar verder niet veel…

Het leven hier is onderhand echt routine en ik ben gewend aan vrijwel alles.. Ik weet bij welke leraar ik gerust kan praten in de les, en wanneer ik op moet passen. Ik weet wat ik thuis wel mag doen en wat niet en ik weet wie mijn Echte vrienden zijn en wie alleen maar aardig zijn… En ik weet wat de American way of life is..

Ik probeer snel weer te bloggen! Ik heb deze blog ook in 3delen getypt.. ik was 2weken geleden al begonnen! XD en hij is weer veeeels te lang ;P haha sorry! :)

Reacties

Reacties

Greetje

Hoi meisje,

Heerlijk om je verhaal te lezen. Ja, de helft van je avontuur zit er al weer op en heb je daarin veel gedaan. Gelukkig dat je in de komende helft ook nog veel kunt mee maken.

Ik ben heel blij dat je helemaal gewend bent. Het is fijn om te weten dat je daar ook goede vrienden hebt waar je terecht kunt.

De foto's moet ik nog bekijken, dat ga ik zo doen.

Hier is alles goed, gelukkig dat we af en toe elkaar toch spreken op skype zodat je ook van ons op de hoogte blijft.

Nog veel plezier.

XXXX Mam

Marco

Wat een verhaal weer zeg, zou het volgende keer wat langer maken Christel ! Begreep dat je dit weekend weer naar vriendinnen bent geweest , heel veel plezier nog ! Groeten, Marco XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active